خبرگزاری کار ایران

پمپئو:

ما و دنیا نیاز داریم که ایران به میز مذاکره برگردد

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۸۱۱

وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد: ایران دنبال توسعه برنامه موشکی و ایجاد نگرانی برای منطقه است.

به گزارش ایلنا، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در نشست اتحاد علیه ایران هسته‌ای با تکرار ادعاهای بی‌اساس خود درباره نقش ایران در حمله به آرامکو مدعی شد: بعد از این ماجرا برخی گفتند من در قضاوتم نسبت به ایران عجله کردم اما ۶ روز گذشته نشان داده که من درست قضاوت کردم. ما برای اقدام عجله نکردیم.

وی با اشاره بیانیه دو روز پیش تروئیکای اروپایی گفت: سه کشور اروپا هم در این باره بیانیه مشخصی دادند که برای ما مشخص است ایران مسئول حمله است. این حمله در واقع حمله به عربستان بوده و ریسک درگیری نظامی را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه ایران دنبال توسعه برنامه موشکی و ایجاد نگرانی برای منطقه است، مدعی شد: وقت آن رسیده که دوستان اروپایی ما هم به واقعیت برسند. همه مدافع این واقعیتیم این آغاز حقیقتی است که نشان می‌دهد ایران عامل تعرض به آرامکو است. این را دیپلماسی و دموکراسی آمریکا به دست آورده است. ترامپ نه فقط به امنیت آمریکا بلکه به امنیت دنیا توجه دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه اظهارات بی اساس خود ادعا کرد: در طول برجام ایران ذره‌ای از فعالیت‌هایش عقب نشست. ما به یمن دستگاه اطلاعاتی اسرائیل فهمیدیم ایران به تحقیقات اتمی‌اش پایان نداده است دنیا با صلح و دوستی با ایران برخورد کرده است ما دیدیم که ایران با برجام نه تنها به جامعه بین‌المللی برنگشت بلکه با حمایت ایران ا از اسد امروز با آورگان سوری مواجه هستیم.

وی گفت: ایران باید به میز مذاکره برگردد ما و دنیا به این مساله نیاز داریم.

وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد: ایران شهروندان آمریکایی و شهروندان دیگر کشورها را بازداشت می‌کند؛ ترامپ بین کسانی که می‌خواهند بر دیگران حکومت کنند یا می‌خواهند بر خودشان حکومت کنند تمایز قائل شده است. بعد از خروج آمریکا از برجام ما استراتژی رئیس‌جمهور ترامپ را اجرا کردیم؛ ما منابع تامین مالی ایران را قطع کردیم که صرف تروریسم می شد و سعی می‌کنیم اجازه ندهیم ایران به ویران کننده‌ترین سلاح‌ها دست پیدا کند و تمکزش بر کشور خودش باشد و مطمئن هستم مردم ایران هم همین خواسته را دارند و وقتی این اتفاق بیفتد می‌دانند که این دولت از آنها حمایت می‌کند.

وی ادامه داد:  ما اقدامات بی‌سابقه‌ای را اجرا کردیم. ما پتروشیمی و سایر منابع را تحریم کردیم؛ هزار کمپانی در سراسر دنیا تحریم‌های ما را اجابت می‌کنند. ما اولین منبع مالی ایران را قطع کردیم. ۵۰ میلیارد دلار از منابع مالی ایران را قطع کردیم و الان ۱۵ ماه از خروج ما گذشته و هیچ کشوری به جز آمریکا نمی‌توانست چنین فشاری را بر ایران وارد کند و همین هم باعث رفتار کنونی ایران شده است.

ترامپ با تکرار ادعای بی‌اسای خود درباره نقش ایران در حمله به نفتکش‌ها و ساقط کردن پهپاد آمریکایی گفت: من دیدم آقای روحانی با فاکس‌نیوز صحبت کرد و  گفت ایران همه جا تروریسم را شکست می‌دهد و گفت اسرائیل از داعش حمایت می‌کند و باورکردنی نیست که گفت ایران را صلح به منطقه آورده است. بسیاری از مردم به روحانی و ظریف گوش کردند و حرف‌های او را درست دانستند. روحانی همیشه منتظر است که فریب دهد و آقای ترامپ این را می‌داند و کم کم سایر کشورها هم می‌فهمند.

پمپئو در ادامه گزافه‌گویی خود مدعی شد: امارت و بریتانیا برای ائتلاف در خلیج فارس به ما پیوستند. ایران تهدیدی برای خاورمیانه است. واقعا این چندجانبه‌گرایی ما کارآمد است. کشورهایی که حاکمیت مستقل دارند به مردم و همسایگان خود احترام می گذارند و حق زندگی دارند و این دیپلماسی ما است و کشورها در حال بیدار شدن هستند.

وی گفت: رئیس جمهور آمریکا گفت مادامی که ایران به کارهای خود ادامه دهد تحریم‌ها تشدید خواهد شد. ما امروز بر چند شرکت چینی که نفت ایران را انتقال می‌دادند تحریم اعمال کردیم. ما به ویژه مدیرعامل‌های این شرکت‌ها را تحریم کردیم و به چین می‌گویم ما هرگونه تخطی را تنبیه خواهم کرد. از همه کشورهای مسئول می‌خواهم علنی اقدامات مخرب ایران را تحریم کنند. دنیا نیاز دارد که برگردد و به ما ملحق شود. هدف ما خیلی مشخص است اما ساده نیست. این بیداری در سطح جهان شروع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز