خبرگزاری کار ایران

میرزایی نیکو در نطق میان دستور:

باید از انتخابات آزاد دفاع کرد

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۷۳۹

عضو فراکسیون امید در مجلس تاکید کرد: هرکس که دلسوز است باید از انتخابات آزاد دفاع کند و پای آن بایستد که جمهوری اسلامی به پشتوانه ی مجلسِ قدرتمند است.

به گزارش ایلنا،  قاسم میرزایی نیکو در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۳ مهرماه) در نطق میان دستور خود گفت:تقدیم به آقا سیدالساجدین و  برادران شهیدم صمد[مسعود صادقی یکتا]، غلامعلی پیچک، محسن وزوایی، احمد متوسلیان و دیگر برادران جان که باهم، خون دل ها خورده ایم؛ رنج دوران برده ایم؛ السلام علی الحسین، اباعبدالله؛ سید و سالار اصلاحات؛ السلام على سیدنا و قائدنا «صاحب العصر والزمان» آن امامِ مصلح؛ آن امامِ عدالت و آن امامِ صلح و محبت؛ طبل توفان از نوا افتاده است... آب ها از آسیا افتاده است...

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار داشت: ما اصلاح طلب هستیم! ما از آغاز، اصلاح طلب بوده ایم؛ اصلاح طلبی، براندازی نیست؛ اصلاح طلبی تحقق روح جمهوریت و اسلامیت است! من و هم قطارانم، نان به مزد نبوده ایم!

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: ما انقلاب کردیم! ما فرزند انقلاب هستیم! ما جوانی نکردیم! ما همه ی خود را فدا کردیم! فدای خلق و وطن و اعتقادمان! ما اشتباه نکردیم! ما دروغ نگفتیم! ما آمدیم با کتاب و میزان و تبر و تفنگ، ما با جانمان بازی کردیم! ٨ سال پای شرفمان، وطنمان ایستادیم؛ اما امروز آن دیگری یاغی و این دیگری در حبس! ما اصلاح طلبان ممنوعه ایم! آنقدر که بردن ناممان هم پیگرد قانونی دارد! آری اینچنین است برادرجان!

وی خطاب به ملت ایران گفت: مردمان حوزه ی انتخابیه ام! دماوند سربلند و فیروزکوه فیروزه ای، ملت شریف ایران، تازه از راه رسیدگان، کارزار انتخابات داغ کرده اند و برای رسیدن به صندلی سبز بهارستان، شب ها را شماره می کنند! رفیق ما جناب «هاشم زایی» نماینده مردم شریف تهران در نطق خود "سؤالاتی پرسید و کسی پاسخ گو نبود! اما من واگویه می کنم تا در تاریخ بماند! "

وی با تاکید بر اینکه اصلاح طلبی نمرده است، افزود: ما بقایای نسل شب زدگانیم! اصلاح‌طلب انقلابی نه خورده است نه برده است نه آقازاده نه هیچ کس! اصلاح‌طلب واقعی بر سر آرمان و عقیده ایستاده است! مجلس در رأس امور نیست! به دولت هم امید نیست! اما انتخابات، تنها راه و نبض مردم‌سالاری است؛ قهر و خشونت و استبداد هم شیشه عمری دارد!

این نماینده مجلس تاکید کرد: وقت آن است که اصلاح‌طلبان مخصوصا فراکسیون امید، گزارشی رسمی از فعالیت و موانع را شفاف بگوید! دانستن حق مردم است!

میرزایی‌نیکو در ادامه نطق میان دستور خود بیان داشت: فشار حداکثری، پدیده ی ترامپیسم و عملا وضعیت سخت اقتصادی، هست! اما مردمان ما عصبانی اند! مردم از آشفته بازار دزدی، لبریز شده اند! بی عدالتی و فساد استخوان را پوسانده است! برخورد با فساد هم زدن دم اژدهایی است که همیشه ترمیم می شود، اما سر اژدها همچنان نفس می کشد!

وی با بیان اینکه در این شرایط دو راه در پیش داریم، اظهار داشت: یا مردم را ندیده، دموکراسی را کمرنگ! جوانان منتقد و دانشجویان و نخبگان، اهل رسانه، هنرمندان، کارگران و همه را به جرم اعتراض، ساکت، با نظارت استصوابی، انتخابات را یکدست و مهندسی کنیم؛  یا آن که با حقیقت آشتی کنیم و وجدانمان را قاضی؛ راه را باز کنیم و این روزگار سخت را با حضور حداکثری مثل دوم خرداد ٧٦ که حمله امریکا و یا خرداد ٩٢ که تیغ تحریم را کند کرد و آبروی نظام را خرید، به رأی مردمانمان اعتماد کنیم!

این نماینده مجلس ادامه داد: هرکس که دلسوز است باید از انتخابات آزاد دفاع کند و پای آن بایستد که جمهوری اسلامی به پشتوانه ی مجلسِ قدرتمند است؛ این راستی آزماییِ یک حکومت است! باید نشان دهیم که مسأله ی ما، قدرت و بقای ریاست نیست و اصل نجات ایران است!

عضو فراکسیون امید در مجلس بیان داشت: انتخابات استصوابی و بسته با رد صلاحیت حداکثری، فقط شعاری تو خالی برای تیز کردن تیغ و خط و نشان کشیدن و کوبیدن بر طبل توخالی است! و عملا انقلاب را به بلعیدن فرزندانش مبتلا خواهد کرد!

نماینده مردم در مجلس معتقد است: ما ذراتی هستیم که مردم ما را انتخاب کرده اند! انتخاب بین بد و بدترها راهی جز به قهقهرا نیست! بلکه انتخابات خوب تر و آزاد سرآغاز رشد و توسعه است؛ و در یک کلام «غنی سازی مجلس»!

 وی تاکید کرد: این اتفاقا خواست دشمن قسم خورده است که ایرانی، رنگ پیشرفت نبیند و در بی فرهنگی و استثمار درجا بزند؛ آمریکای ترامپی هم اگر قرار است به مذاکره برگردد و امتیازی دهد تا قبل از انتخاب مجدد است و پس از آن، عملا مسأله از اعتبار ساقط است! امروز ایران با اتکا بر اندیشه ی بزرگان پس از پهباد و کشتی انگلیسی، در موضع قدرت است؛ پس می توان با تکیه بر دیپلماسی مبتنی بر عزت، حکمت و مصلحت، در سایه ی وحدت ملی، در جهان سربلند بمانیم.

میرزایی نیکو اظهار داشت: در این روزهای متعلق به سرور و سالار آزدگان جهان، یک بار دیگر تأکید می کنم که حذف "سید محمد خاتمی" و حصر  "میرحسین موسوی"، "زهرا رهنورد" و "مهدی کروبی" به صلاح نظامِ مدعی عدالت علی آن ابرمرد تاریخ، در این روزهای دشوار که مردم چشم به راه صداقت هستند، نیست؛ بزرگان امت مسلمان بیاندیشیم؛

وی در ادامه به بیان "نجیب محفوظ" اشاره کرد:

آن ها دروغگو هستند!

و می دانند که دروغگو هستند!

و می دانند که می دانیم دروغگو هستند!

و با این وجود...

با صدای بلند دروغ می گویند!

این نماینده مجلس افزود: ذکر یک نکته با همه همشهریانی که به من رأی دادند: من برآمده از شورای اصلاح‌طلبان بوده‌ام؛ یکی از "ما" اصلاح طلبان؛ اما وقتی انتخاب شدم، نماینده همه بودم! حتی آن‌ها که در مقابلم تا امروز هم ایستاده‌اند و هر روز کارشکنی می‌کنند و دلواپسی و سرسختی! من همچنان پای عهدی که با شما بستم ایستادم؛ من هر آنچه می توانستم از خود گذشتم؛ من متعلق به سرزمین مادریم بوده و هستم؛ من آمدم تا کاری کنم! تا بعد چهل سال، از زجر و رنج مردمان دیارم کم کنم؛ بی‌مزد بود و منت هر خدمتی که کردم...یارب مباد کس را مخدومِ بی عنایت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز