خبرگزاری کار ایران

مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی:

ایالات متحده باید بداند که بلوف زدن و زورگویی گزینه‌های کارآمدی نیستند

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۷۱۰

مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی در تحلیلی به سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی، ایالات متحده هیچ‌گاه تلاش نکرده تا ارتش کشورهای عربی را ارتقاء دهد، بلکه همواره آنها را مجبور کرده تا بخش قابل ملاحظه‌ای از تولید ملی خود را صرف خرید تجهیزات نظامی کند.

یکپارچگی کشورهای عربی نیز مدنظر ایالات متحده نبوده است. بایکوت قطر توسط امارات و عربستان و دودستگی کشورهای عربی، هیچ تلاشی از سوی ایالات متحده را در پی نداشت.

ترکیبی از خروج آمریکا از برجام، تحریم‌های ایالات متحده که اقتصاد ایران را فلج کرده، واکنش تندروهای ایرانی و ضعف و دودستگی کشورهای عربی در نهایت شرایط را برای تشدید تنش‌ها آماده کرد.

 ایالات متحده سعی می‌کند با ترکیبی از تهدیدهای نظامی و گزینه‌های دیپلماتیک، ایران را کنترل کند اما جو مناسب یا مجموعه پیشنهادات قابل بررسی برای یک مذاکره جدی را فراهم نمی‌آورد. ایالات متحده باید بداند که بلوف زدن و زورگویی گزینه‌های کارآمدی نیستند.

آمریکا در موقعیتی گیر افتاده که در آستانه جنگ دیگری است. جنگی طولانی با نتیجه‌ای نامشخص، که شاید پیروزی نظامی را همراه داشته باشد اما نتایج دلخواه حاصل نخواهد شد.

 درصورت به دست گرفتن ابتکار عمل، دیپلماسی بهترین گزینه است، در غیر این صورت تحریم‌های بیشتر جواب نمی‌دهد و نه تنها از تحرکات بیشتر جلوگیری نمی‌کند، بلکه حتی نتیجه عکس خواهد داد.

 ایالات متحده باید به کشورهای عربی کمک کند تا سامانه‌های موشکی، هوایی و دریایی خود را ارتقاء دهند. فروش سلاح بیشتر برای به دست آوردن پول بیشتر کمکی به آنها نخواهد کرد.

ایالات متحده و متحدان عرب آنها می‌بایست نشان دهند که هدف آنها مذاکره و ایجاد سطح جدیدی از ثبات در منطقه است و به دنبال تغییر نظام ایران نیستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز