خبرگزاری کار ایران

ادامه جدال لفظی رئیس مجلس و نماینده مشهد؛

پژمانفر: سعی نکنید از نظام خارج شوید/ لاریجانی: اینکه می‌گویید ما چند نفر کشور را اداره می‌کنیم درست نیست

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۴۸۸

لاریجانی با اشاره به اظهارات نماینده مشهد که گفته بود شما ۱۲ سال رئیس مجلس هستید و برادرتان ۱۰ سال رئیس قوه قضائیه بود و مملکت دست شماست گفت: کشور دست مجلس و دولت است در کشور ما مردمسالاری است و در راس آن ولی فقیه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، پس از اعتراض نصرالله پژمانفر به علی لاریجانی و همچنین تذکر رئیس مجلس به اون درباره اینکه تذکر خود را ثبت کند، این نماینده در بیان تذکری خطاب به رئیس مجلس عنوان کرد: متاسفم که شما فرمایشاتی در صحن مجلس داشتید که رادیوهای بیگانه هم نمی‌توانستند آن را بگویند یک نماینده که می‌خواهد از حق قانونی خود استفاده کند، این مسائل را برای او مطرح می‌کنید.

نماینده مردم مشهد تصریح کرد: ما چند سال است که این مسائل را در فضای قانونی پیش می‌بریم من تذکری داشتم که این طرح به دو سوم رای نیاز دارد و پنج دلیل برای آن داشتم اما اتفاقا تریبون دست شماست و دست ما نیست و برای اینکه حرف‌مان را بزنیم باید داد و فریاد کنیم. ۱۰ سال اخوی شما رئیس قوه قضائیه بودند و شما ۱۲ سال است که ریاست مجلس را بر عهده دارید در میدان سید اسماعیل هم می‌گویند بین شما و آقای روحانی فرقی نیست این یعنی سه قوه دست شماست. حال آیا تریبون ماست یا شما؟

این نماینده اصولگرای مجلس دهم گفت: شما قسم یاد کردید و باید به وظیفه قانونی خود عمل کنید شما باید آیین‌نامه را رعایت کنید شما آن را زیر پا می‌گذارید و می‌گویید ما دیکتاتور هستیم اگر اجازه می‌دادید همه مسائل در مجلس مطرح شود مردم به عنوان اعتراضات غیرقانونی در خیابان‌ها جمع نمی‌شدند. عامل خیلی از مسائل این است که تریبون‌ها را بستید و مردم دیدند وقتی ۱۸۰ نماینده نمی‌توانند مسائل را مطرح کنند، گفتند برویم در خیابان‌ها حرف‌مان را بزنیم. شما تریبون‌ها را بستید و باعث شدید رادیوهای بیگانه‌ زمینه‌ای برایشان فراهم شود که به نظام ضربه بزنند.

وی با اشاره به دلایل خود مبنی بر مخالفت با این طرح گفت: طبق آنچه آیین نامه اجازه داده می‌خواستم تذکر دهم این طرح هم با سیاست‌های کلی اداری و هم با بند ۱۶ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی هم با ماده الف برنامه توسعه و هم با اصل ۷۵ قانون اساسی مغایر است شما اصل ۷۵ را جواب دهید آیا دو وزیر در یک اتاق می‌نشینند؟

نماینده مردم مشهد اظهار داشت: چرا اجازه نمی‌دهید حرف‌ها گفته شود ده‌ها بار گفتم اجازه دهید مسائل را مطرح کنیم شما اجازه ندادید خیلی مسائل در این مجلس مطرح شود اما در موضوع گردشگری گفتید دو سوم رای می‌خواهد شما برادر ما هستید همه در یک نظام هستیم اما شما در این مساله ورز ایجاد کردید شما امروز هم اختیارات مجلس را به سران سه قوه برده‌اید و مجلس را از خیلی از اختیاراتش ناکارآمد کردید شما سعی نکنید در چارچوب نظام با حرف‌هایی که به شما می‌زنند از نظام خارج شوید.

لاریجانی پس از پایان اظهارات پژمانفر به او پاسخ داد.

علی لاریجانی در پاسخ به اظهارات پژمانفر گفت: خیلی تشکر می‌کنم و فکر می‌کنم قضاوت این صحبت‌ها با نمایندگان و ملت است آیا اگر شما می‌خواستید حرفی بزنید ما مانع شدیم این حرف که می‌گویید دقیق نیست و رادیوهای بیگانه از این حرف‌ها استفاده می‌کنند.

وی افزود: ‌خودتان می‌دانید که تشکیل شورای سران سه قوه دستور رهبری بود آیا من این کار را کردم رهبری در شرایط تحریمی گفتند این شورا تشکیل شود ایشان گفتند رئیس قوه مقننه هم آنجا باشد و اگر نمی‌گفتند من هم شرکت نمی‌کردم و آیا این کارها را من انجام داده‌ام؟ بنده هم نگفته‌ام که شما صحبت نکنید گفتم طبق آیین‌نامه صحبت کنید.

رئیس مجلس گفت: ممکن است تشخیص من و شما یکی نباشد اما آیین نامه گفته اگر نماینده‌ای تذکری داد رئیس مجلس باید تشخیص دهد و اگر آن تذکر یا اخطار را وارد دانست آن را به رای گذارد ممکن است تشخیص من و شما متفاوت باشد اما نباید بنده را دیکتاتور خطاب کنید.

لاریجانی با اشاره به اظهارات نماینده مشهد که گفته بود شما ۱۲ سال رئیس مجلس هستید و برادرتان ۱۰ سال رئیس قوه قضائیه بود و مملکت دست شماست گفت: کشور دست مجلس و دولت است در کشور ما مردمسالاری است و در راس آن ولی فقیه قرار دارد.

وی با اشاره به اظهارات روز گذشته خود گفت: بنده از اینکه مجلس را در یک رسانه تمسخر کنند ناراحتم مجلس پایگاه دموکراسی است اگر در یک رسانه بخواهند در مورد بنده صحبت کنند بنده حتی جوابی هم نمی‌دهم اما وقتی کیان مجلس را به تمسخر می‌گیرند همه‌مان باید دفاع کنیم. بنده می‌خواهم بگویم با این مشکلاتی که کشور دارد همعه باید فکر کنیم تا مشکل را حل کنیم و ما در جلسات غیرعلنی و علنی درباره این مشکلات تصمیم‌گیری می‌کنیم و اینکه ما چند نفر کشور را اداره می‌کنیم درست نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز