خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار بوریس جانسون:

صدور بیانیه ۳ کشور اروپایی در شرایط پیچیده کنونی سازنده نبود

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۳۵۰

رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با نخست وزیر انگلیس، ضمن انتقاد شدید از بیانیه اخیر سه کشور اروپایی و طرح اتهامات بی اساس، بر لزوم اجرای تعهدات آنها بعنوان اعضای برجام تاکید کرد. 

به گزارش ایلنا، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس عصر سه شنبه در حاشیه اجلاس سالانه سازمان ملل در نیویورک به دیدار رئیس جمهوری اسلامی ایران رفت تا درباره مسایل مختلف منطقه ای، برجام و دیگر مسایل بین المللی گفت‌وگو کند. پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری گزارش داد: حسن روحانی در این دیدار ضمن اشاره به سابقه، آشنایی و حضور انگلیس در منطقه خاورمیانه، تصریح کرد: از بیانیه اخیر سه کشور اروپایی که در عین حال جزو طرف های برجام هستند، بسیار متاسف هستیم و صدور این بیانیه بی اساس در شرایط حساس و پیچیده کنونی به هیچ عنوان سازنده و مفید نبود. 

رئیس جمهور همچنین با انتقاد از کوتاهی لندن در انجام تعهدات خود برای بهره مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام، فضای مثبت اقتصادی را جزو تعهدات برجامی طرفین برشمرد و از آنها خواست هرچه زودتر تعهدات برجامی خود از جمله اینستکس را عملیاتی کنند.  

 روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح ابتکار صلح هرمز یا امید که قرار است در جریان سخنرانی فردای ایشان در مجمع عمومی سازمان ملل تشریح شود، همکاری کشورهای منطقه را تنها راه ایجاد ثبات و امنیت پایدار در منطقه دانست و حمایت سایر کشورها از جمله انگلیس را در تحقق این هدف موثر خواند.

نخست وزیر انگلیس نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه لندن به دنبال بهبود روابط با تهران است، افزود که انگلیس همواره حامی برجام بوده و خواهد بود و وی در مقام وزیر خارجه کشورش برای منصرف کردن دولت آمریکا از خروج از برجام، تلاش های زیادی انجام داده، ولی متاسفانه موفق نشده است.

"بوریس جانسون" با اشاره به نقش موثر ایران در منطقه، افزود: همچنان امیدواریم برجام تداوم یافته و تنش ها در منطقه کاهش یابد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز