خبرگزاری کار ایران

دیدار روحانی با نخست وزیر اسپانیا در حاشیه اجلاس سازمان مجمع عمومی سازمان ملل

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۳۳۳

رئیس‌جمهور در حاشیه هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، ری

یس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر اسپانیا بر توسعه همه جانبه مناسبات به ویژه در عرصه های فناوری و گردشگری تاکید و مخالفت خود را با تحریم های یکجانبه آمریکا بعد از خروج از برجام اعلام کردند.

حجت الاسلام حسن روحانی و پدرو سانچز ظهر سه شنبه به وقت محلی در حاشیه هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در محل اقامت رئیس جمهور، با یکدیگر دیدار و در خصوص راه های توسعه روابط دو کشور و همینطور ابتکار جدید دکتر روحانی برای حفظ امنیت منطقه خلیج فارس موسوم به ابتکار صلح هرمز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

رئیس جمهور با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گسترده دوکشور ایران و اسپانیا، بر ضرورت تلاش برای تحکیم این روابط تاکید کرد.

روحانی افزود: تحریم ها و زورگویی فعلی دولت آمریکا در بلندمدت از هم می پاشد، ولی روابط کهن و تاریخی کشورهای دوست نظیر ایران و اسپانیا باید مستحکم بماند.

رئیس جمهور همچنین به ضرورت توسعه روابط علمی، دانشگاهی و فناوری و گسترش همکاری ها در زمینه بیو و نانو تکنولوژی میان ایران و اسپانیا تاکید کرد.

«پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا نیز با ابراز تاسف از رنج ملت ایران از تحریم های یکجانبه کنونی و با تاکید مجدد بر حمایت کشورش از برجام، بر عزم اسپانیا برای گسترش بیش از پیش روابط با ایران تاکید کرد و با اشاره به ابتکار ائتلاف امید دکتر روحانی، گفت: ما در سال های گذشته شما را بعنوان مرد صلح شناخته ایم و امیدوارم که این ابتکار عمل به کاهش تنش ها در منطقه کمک کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز