خبرگزاری کار ایران

فرمانده کل ارتش:

وقت آن است که همه در دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب هم‌قسم می‌شویم

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۲۳۳

فرمانده کل ارتش گفت: اگر با همان رویه و منش دوران دفاع مقدس رفتار و عمل کنیم مردم ایستادگی خواهند کرد و وقت آن است که همه در دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب هم‌قسم می‌شویم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش در مراسم سی و دومین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت با درود به روان شهدا و امام شهدا و سلام به مقام معظم رهبری و پاسداشت خانواده شهدا و جانبازان گفت: ترجیح می‌دادم در چنین محفل و مکانی با حضور شخصیت‌ها شنونده باشم و نه گوینده.

وی افزود: در روزهای یادآوری سال‌های حماسه و شکوه و ایثار قرار داریم ایام گرامیداشت دفاع مقدس ایامی است که به بهانه آن به گذشته نگاه می‌کنیم و با معیارها و خاطراتی که از آن دوران داریم به حال خود می‌نگریم و وقتی به هر نقطه از آن توجه می‌کنیم، هزاران بار سجده شکر به جا می‌آوریم که در چنین دوران و نظامی هستیم که به برکت وجود مقام معظم رهبری ایران در جهان سرافراز و سربلند است.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه ۸ سال فداکاری و رشادت ملت ایران رزمندگان اسلام با رهبری فوق‌العاده حضرت امام و با خواست خداوند با سربلندی ایران به پایان رسید، گفت: در جنگ تحمیلی بر خلاف همه جنگ‌هایی که در تاریخ این کشور ثبت شده است، یک وجب از خاک میهن اسلامی جدا نشد و همچنین حق و ناحق ظالم و مظلوم شناسایی شد.

امیر موسوی شهیدان را چراغ راه حق جانبازان را نماد ایثار و خانواده‌های آنها را نگهبان نظام دانست که اجازه نمی‌دهند ذره‌ای از این امانتی که در اختیار آنها قرار داده شده است کوتاه بیایند.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس موجب بیداری اسلامی و مقاومت شد که درس‌های زیادی به ملت ایران آموخت و باعث شد ایران سرافراز و نظام جمهوری اسلامی مقتدر و تاثیرگذار شود.

فرمانده کل ارتش باور به پیروزی وعده الهی را یکی از درس‌های دانشگاه دفاع مقدس دانست و افزود: دفاع مقدس نشان داد که سال‌ها می‌توان مقابل قدرت‌ها با توان نابرابری ایستاد و پیروز شد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس باعث شد ملت ایران در مقابل توطئه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی  مقاوم شود و هم چنین الگویی برای ملت‌های حق طلب و مظلوم منطقه شد.

امیر موسوی یادآور شد: درس دیگر دفاع مقدس خوداتکایی و خودباوری است که به ایران آموخت برای سربلندی و دفاع باید روی پای خود بایستد و به مردم خود تکیه کند و دست خود را در مقابل هیچ قدرت و جایی دراز نکند.

وی ادامه داد این باعث افزایش اعتماد به نفس مردم ایران و نیروهای مسلح که خیلی از پیشرفت‌های قابل تحسین و اعجاب انگیز را در پی داشت که غیر قابل گفتن و ارائه است.

موسوی با بیان اینکه همین مقدار از پیشرفت رشد صنایع دفاعی اعجاب انگیز و مرهون دفاع مقدس بهتر است گفت: درس بزرگ دیگر در دفاع مقدس که امروز به صورت فرهنگ و راهبرد پذیرفته شده است مقاومت پایداری و سربلندی و عزت است.

فرمانده ارتش بحران سوریه عراق و یمن را نشان دهنده نهادینه شدن فرهنگ مقاومت در کشورهای منطقه دانست و گفت: کشورهای منطقه متوجه شده‌اند که تنها راه رهایی از چپاول‌گران مقاومت است.

وی اضافه کرد: کشور آمریکا با همراهی کشورهای فریب‌خورده منطقه تلاش زیادی برای سرنگونی دولت سوریه و عراق داشت و همچنین جنایت‌هایی بیشماری در یمن انجام دادند اما همه تلاش‌های ایشان با شکست روبرو شد و این نشان‌دهنده مقاومت است.

وی افزود وقتی به ناکامی‌ها تلاش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس نگاه می‌کنیم بیش از پیش به آرمان‌های انقلاب و همبستگی آن پی می‌بریم و ادامه داد: شاید اگر جنگی در نمی‌گرفت دشمنان می‌توانستند کشور و نظام را دچار استحاله کنند.

فرمانده ارتش افزود: سال‌هاست دشمنان فهمیدند که دست اندازی به مرزهای ایران سرانجامی جز آنچه که بر صدام رفته نخواهد داشت.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در جنگی ترکیبی هستیم که رمز پیروزی آن مقاومت فعال و هوشمند است که به حول قوه الهی و مقاومت ملت ایران پیروز آن خواهیم بود.

موسوی در پایان بهترین الگوهای مسیر مقاومت را پیشکسوتان جهاد و شهادت دانست و گفت: اگر با همان رویه و منش دوران دفاع مقدس رفتار و عمل کنیم مردم ایستادگی خواهند کرد و وقت آن است که همه در دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب هم‌قسم می‌شویم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز