خبرگزاری کار ایران

معاون اول رییس‌جمهور:

امروز شاهد تقویت باور و اعتماد به نفس زنان کشور هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۱۸۹

جلسه دیدار با زنان فعال اقتصادی کشور ظهر امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری با تاکید بر اینکه خوشبختانه امروز توانمندی و ظرفیت بسیار خوبی در زنان کشور شکل گرفته است، گفت: امروز شاهد آن هستیم که تعداد قابل توجهی از واحدهای بزرگ تولیدی توسط زنان کارآفرین به نحو مطلوب اداره می شود.

معاون اول رییس جمهور افزود: امروز حضور زنان در صحنه مدیریت کشور نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته و در دانشگاه های کشور به جز رشته های مهندسی، در سایر رشته ها سهم دختران نسبت به پسران افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر تحولات بازار کار به میزان چشمگیری به نفع زنان رقم خورده است،‌ خاطر نشان کرد: بر اساس آمارها سهم زنان در اشتغال کشور ارتقاء پیدا کرده و این مرهون تلاش زنان کارآفرین است که سرمایه های مهمی برای کشور محسوب می شوند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

جهانگیری با تاکید براهمیت نقش زنان در مقاطع مختلف نظیر دوران انقلاب اسلامی و دوره دفاع مقدس،‌تصریح کرد: زنان ایران در همه مقاطع با عملکرد موفق خود توانسته اند به اداره کشور کمک های شایانی را انجام دهند و در مقطع فعلی نیز که به دلیل جنگ اقتصادی و فشارهای ناشی از تحریم کشور با چالش های جدی روبرو است، کارآفرینان زن نقش پراهمیتی در اشتغالزایی و اقتصاد کشور ایفا می کنند.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: خوشبختانه به فضل الهی امروز با وجود همه فشارهای ناشی از تحریم های ظالمانه آمریکا، آرامش و ثبات نسبی در اقتصاد کشور حاکم شده است. البته این سخن به معنای رشد بالای اقتصادی نیست بلکه به این معنی است که دشمنان ملت ایران تلاش کرده اند که اقتصاد کشور را متلاشی کنند اما امروز اقتصاد ایران روی پای خود ایستاده و شاخص های اقتصادی ثبات نسبی را نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه زنان ایرانی از توانمندی بالایی در عرصه های مختلف برخوردار هستند، افزود: در گذشته باور زنان کشور نسبت به توانمندی خودشان ضعیف بود اما امروز اعتماد به نفس آنها تقویت شده و با قدرت و روحیه قوی در صحنه حضور دارند.

جهانگیری با اشاره به برخی گلایه های مطرح شده در جلسه در خصوص موانع پیش روی فعالیت استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان، گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان یکی از رویکردهای اصلی اقتصاد مقاومتی است و علاوه بر آن دولت نیز به توانمندی جوانان تحصیلکرده باور جدی دارد چرا که جوانان و شرکت های دانش بنیان توانسته اند گره های بزرگی را در کشور باز کنند.

معاون اول رییس جمهور افزود: البته وجود برخی مقاومت ها در برابر گسترش استارتاپ ها و فعالیت شرکت های دانش بنیان چندان دور از ذهن نیست چرا که روندهای سنتی در حال تبدیل شدن به نوآوری و روندهای نوین هستند و ممکن است این تغییرات برای عده ای خوشایند نباشد و بخواهند در برابر این تغییر مقاومت کنند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت حمایت از زنان کارآفرین فعال در عرصه صادرات، اظهار داشت: در شرایطی که تحریم های ظالمانه آمریکا درآمدهای حاصل از فروش نفت ایران را هدف قرار داده است، یکی از اصلی ترین و مهمترین سیاست های دولت حمایت از صادرات غیرنفتی است که در همین راستا تلاش خواهیم کرد موانع پیش روی صادرات محصولات تولیدی زنان کارآفرین برطرف شود.

معاون اول رییس جمهور خطاب به زنان کارآفرین حاضر در جلسه با تاکید بر اینکه دولت با همه توان از شما حمایت خواهد کرد، گفت: مسائل و دغدغه هایی که در این جلسه مطرح کردید مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در چارچوب مقررات و تا حد امکان نسبت به رفع این مشکلات اقدام خواهد شد.

در این جلسه که وزرای جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت نیز حضور داشتند، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه گام های بلندی در دولت دوازدهم در عرصه زنان برداشته شده است، گزارشی از تحولات صورت گرفته در بخش های مختلف ارائه کرد.

دکتر ابتکار همچنین گزارشی از فعالیت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ارائه کرد و افزود: شناسایی گروههای اولویت دار شامل فارغ التحصیلان دانشگاهی و زنان سرپرست خانوار از جمله اقدامات این معاونت بوده است و پس از شناسایی نسبت به توانمندسازی اجتماعی-اقتصادی آنان اقدام شده است.

وی با اشاره به بالا بودن شکاف جنسیتی در مشارکت اقتصادی و اشتغال زنان، گفت: برای رفع این ضعف، برنامه ریزی هایی صورت گرفت که استانداردسازی و حمایت از مشاغل خانگی و ایجاد ساز و کار مناسب برای ثبت مشاغل غیررسمی از جمله این اقدامات است.

وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست از اهتمام جدی خود برای کمک به زنان کارآفرین خبر دادند و به تشریح برنامه ها و سازو کارهای دستگاه اجرایی خود برای رفع دغدغه های فعالیت اقتصادی زنان پرداختند.

در ادامه این جلسه ۲۰ نفر از زنان کارآفرین به معرفی حوزه فعالیت و میزان اشتغالزایی خود پرداختند و مهمترین و اصلی ترین دغدغه های خود را مطرح کردند که تسهیل‌ امور، رفع مقررات دست و پا گیر اداری، تامین نقدینگی، ایجاد تسهیلات برای حضور در بازار و نمایشگاههای بین المللی و امکان خرید اعتباری مواد اولیه تولید از جمله مسائل مطرح شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز