خبرگزاری کار ایران

به منظور تامین نظر شورای نگهبان؛

وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه مشکلات امنیتی اقامت پدران غیرایرانی را بررسی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۹۴۳

نمایندگان مردم در مجلس لایحه قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی را اصلاح کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند که بر این اساس وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه مشکلات امنیتی اقامت پدر غیرایرانی را بررسی می‌کنند.

این لایحه می‌گوید فرزندان حاصل از ازدواج شرعی زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی که قبل یا بعد از تصویب این قانون متولد شده یا می‌شوند قبل از رسیدن به سن ۱۸ سال به درخواست مادر ایرانی در صورت نداشتن مشکل امنیتی به تشخیص وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه به تابعیت ایران در می‌آیند فرزندان مذکور پس از رسیدن به سن ۱۸ سال در صورت عدم تقاضای مادر ایرانی، می‌توانند تابعیت ایران را تقاضا کنند که در صورت نداشتن مشکل امنیتی به تشخیص وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه به تابعیت ایران پذیرفته می‌شوند.

پیش از این در مصوبه مجلس مشکلات امنیتی فقط از سوی وزارت اطلاعات بررسی می شد که با ایراد شورای نگهبان و اصلاح مجلس بنا شد که مشکل امنیتی توسط وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه بررسی می شود.

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت سوخت مصرف شده و ایمنی مدیریت پسماند پرتوزا اعاده شده از شورای نگهبان را اصلاح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز