خبرگزاری کار ایران

به منظور تامین نظر شورای نگهبان؛

شرایط تشکیل انجمن‌های صنفی مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۹۰۴

نمایندگان مجلس شرایط لازم برای تشکیل انجمن، جمعیت، جامعه، کانون صنفی و خانه ها را مشخص کردند.

 به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح مواد یک و ده قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی با مفاد اصلاح شده ماده یک این طرح با ۱۵۴ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از ۲۳۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

متن ماده یک بدین شرح اصلاح شد: ماده ۱- سه تبصره به شرح زیر به عنوان تبصره های ۲، ۳ و ۴ به ماده یک قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی مصوب ۴/۱۱/۹۴ الحاق و شماره تبصره آن به تبصره یک اصلاح می شود:

تبصره ۲- انجمن، جمعیت، جامعه و کانون صنفی و خانه ها تشکیلاتی هستند که به وسیله دارندگان کسب، پیشه، حرفه و تجارت معین، تشکیل شده و اهداف، برنامه ها و اقدامات آنان به گونه ای در جهت منافع خاص مرتبط با آن صنف می باشد.

تبصره ۳- اتحادیه های صنفی که مطابق قانون نظام صنفی کشور مصوب ۲۴/۱۲/۱۳۸۲ با اصلاحات بعدی تشکیل می شوند و از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت می کنند، مشمول این قانون نمی باشند.

تبصره ۴- کلیه احکامی که در مواد این قانون در خصوص احزاب ذکر شده است، به استثناء احکام مربوط به «جبهه» و احکام مذکور در بند الف تبصره ۲ ماده ۲، بند ۴ ماده (۱۶)، بندهای الف، ت، ث و ح ماده (۱۳) و مواد (۸) و (۱۷) این قانون درباره «انجمن، جمعیت، جامعه و کانون صنفی و خانه ها» لازم الاجراء است.

همچنین نمایندگان مجلس در ادامه بررسی طرح اصلاح مواد یک و ده قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی با مفاد اصلاح شده ماده ۲ با ۱۶۴ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از ۲۳۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

متن ماده ۲ به شرح زیر اصلاح شد:

ماده ۲- در ماده (۱۰) قانون عبارت «به منظور صدور پروانه جهت تشکیل انجمن، جمعیت، جامعه و کانون صنفی و خانه ها و نظارت بر فعالیت آن ها» جایگزین عبارت «به منظور صدور پروانه جهت تشکیل حزب و نظارت  بر فعالیت احزاب» می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز