خبرگزاری کار ایران

در صحن مجلس مطرح شد؛

تشر لاریجانی به واعظ معروف و تخریب‌کنندگان سلحشوری و مطهری/ قانون‌گذاری نباید دستاوزیر یک مجری کم اطلاع شود/ علی‌عسگری می‌خواهم شخصا رسیدگی کند

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۸۶۴

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فحش و توهین به مجلس به عنوان مهمترین رکن نظام چیزی جز خواسته آمریکا و اسرائیل است؟ کسانی که این روش را انتخاب کرده اند دقیقا مخالفت صریح خود را با نظریه امام و رهبری که مجلس را در راس امور دانستند، اعلام کرده اند

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی لاریجانی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه  ۲ مهر) مجلس شورای اسلامی با تبریک فرارسیدن ماه مهر اظهار کرد: امیدواریم سال تحصیلی جدید با وزیر جدید آموزش و پرورش که به تازگی رای اعتماد را از مجلس گرفته، گام های بلندی در راه اجرای سند تحول آموزش و پرورش برداشته شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با روش جدید و زمان بندی مناسب این اقدامات صورت علنی یابد. در این مسیر لازم است کمیسیون آموزش مجلس از وزارت آموزش و پرورش این موضوع را مطالبه کند تا هم کیفیت اقدامات آموزش و پرورش و هم کرامت و منزلت معلمان بهبود یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره فرارسیدن هفته دفاع مقدس نیز بیان کرد:نیروهای نظامی ایران توانستند با میراثی که از دفاع مقدس دارند امروز هم با سلحشوری از منافع ملی و امنیت ایران دفاع کنند.

وی تاکید کرد:مجلس شورای اسلامی از تدبیر دولت در برداشتن گام سوم کاهش تعهدات هسته ای حمایت خواهد کرد پرچه برخی از دولت های خارجی حرفهای نسنجیده به زبان آوردند ولی منطق جمهوری اسلامی در این موضوع روشن است. ایران در توافق هسته ای تعهداتی در قبال تعهدات طرف مقابل داشتیم. رئیس جمهوری آمریکا این تعهدات را به هم زد و دیگران نیز تلاشی برای در ایجاد توازن در برجام صورت ندادند بنابراین سیاست میزان تعهدات در مقابل تعهدات طرف مقابل، سیاستی عادلانه و مقبول است بنابراین درشت گویی در برابر سخن عادلانه را هیچ فردی نمی پذیرد.

رئیس قوه مقننه ادامه داد:ناپسند اقدامات افرادی است که در برابر حرف حق به سوی فرافکنی و غوغاسالاری می کنند و دعوای طولانی مدت در منطقه در ماجرای یمن را به آوردگاه تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی تبدیل می کنند. آمریکا و عربستان جنگ های منطقه ای را طی دهه های اخیر ایجاد کرده اند و در اکثر جنگ ها رد پای آن ها دیده می شود. آن ها در جنگ با یمن به بن بست رسیده اند و نمیتوانند سرریز ناتوانی خود را به صحنه اختلافات و درگیری های هسته ای ایران بکشانند

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:آن ها اگر تصور می کنند با افزایش نیروهایشان در خلیج فارس به بهانه امنیت می توانند بر اراده پایدار ملت ایران تاثیر بگذارند، اشتباه می کنند. این نیروها خود عامل ناامنی و استصکاک امنیتی در خلیج فارس هستند که مقصر اصلی آن همان کشورها هستند. این تئوری پیمان امنیت خلیج فارس به سرنوشت طرح جعلی معامله قرن دچار خواهد شد.

ویتاکید کرد:نیروهای نظامی ایران وظیفه مهمی برعهده دارند که به موقع از آن استفاده کرده و از منافع و امنیت ایران دفاع خواهند کرد.از کمیسیون امنیت ملی مجلس میخواهم تا در اجرای صحیح گام سوم از طریق سازمان انرژی اتکی پیگیری های لازم را انجام دهد.بسیار روشن است که در این شرایط حساس که ملت ایران با استقامت در برابر زیاده خواهی آمریکا و نوکران آن در منطقه ایستادگی می کند، انتظار داشته باشیم که صاحبان تریبون ها و رسانه ها فهم درستی از شرایط سخت اقتصادی داشته باشند.

لاریجانی افزود:این توقعی حداقلی است که افراد به امنیت ملی کشور ضربه وارد نکنند. فحش و توهین به مجلس به عنوان مهمترین رکن نظام چیزی جز خواسته آمریکا و اسرائیل است؟ کسانی که این روش را انتخاب کرده اند دقیقا مخالفت صریح خود را با نظریه امام و رهبری که مجلس را در راس امور دانستند، اعلام کرده اند.

لاریجانی افزود:نگویید که ما انتقاد کردیم. این عبارات شما انتقاد از باب امر به معروف و نهی از منکر نبود بلکه فحش و توهین بود. آیا در تاریخ انقلاب اسلامی هیچ سابقه ای برای چنین حرف هایی از جانب امام و رهبری بوده است؟ آیا در سنت اسلامی بزرگان دین ما در مقام نهی از منکر و امر به معروف این روش ها را مذموم نمی دانستند. بنده وارد محتوای بحث نمی شوم که در آنجا هم خلط بحث روشنی صورت گرفته است.این چه وضعی است که به یک نماینده محترم یا تعدادی از آن ها این اتهامات دروغ را می زنند و عده ای از سایت های خبری هم آن را منتشر کرده و بعد معلوم میشود که آغازگر آن یک سایت ضد انقلاب بوده است.

وی  خاطرنشان کرد: این سایت های خبری هم از نظر اختلافات سیاسی با عجله به بازنشر آن مساله پرداختند. آیا شما قبول ندارید و در روایات ندیده اید که آبروی مومن حرمت کعبه را دارد؟ پس چه اندازه آن را رعایت کردید؟ در پیشگاه خدا چه می گویید؟ کسی با نقد نظر نماینده مجلس مخالف نیست ولی توهین و جعل و دروغ شان متفاوتی دارد.

لاریجانی یادآور شد: من از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس میخواهم این مسائل را با جدیت بررسی کرده و به مجلس نیز گزارش دهد. همچنین از طر یق قوه قضائیه نیز پیگیری لازم را به عمل آورد. از ریاست قوه قضائیه هم میخواهم با این فساد سیاسی برخورد کند زیرا که فساد سیاسی اهمیتی کمتر از فساد اقتصادی ندارد.

این وظیفه ای ملی و انقلابی است که در شرایط مصاف با دشمنان ملی، وحدت داخلی کشور حفظ شود و کسانی که این خواست ملی را که در بیانات رهبری نیز بارها تجلی یافته رعایت نمیکند، به عنوان مخل وحدت ملی کشور باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

رئیس مجلس شورای در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به انتقادات اخیر صداوسیما درباره لایحه قانون تجارت و اظهارات مطرح شده علیه قوه مقننه بیان کرد:حکم رانی در سطح قانون گذاری از جنس امور فکاهی نیست که دستاویز یک مجری کم اطلاع شود و آن را وسیله ای برای هجوگویی کند و هر و کر راه بیندازد. متاسفانه برخی از همکاران هم در این زمینه شان مجلس شورای اسلامی را رعایت نکردند بنابراین از اقای علی عسگری میخواهم که به این وضع نابسامان شخصا رسیدگی کند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه قضاوت های ناصحیحی درباره لایحه تجارت این روزها در رسانه ها مطرح شده است، اظهار داشت: امر عجیبی است که وقتی مجلس به یک قانون مادر در اقتصاد کشور ورود می‌کند برخی در رسانه‌ها سر و صدا راه می‌اندازند که چنین و چنان بوده بدون آنکه سوابق امر را بدانند اما وقتی مجلس در این زمینه‌ها ورود نمی کند، باز هم ماجرا درست می‌کنند که چرا در مسائل اقتصادی مجلس وارد نمی‌شود.

لاریجانی گفت: چند بار باید این مساله را گفت که این قانون به صورت لایحه در زمان دولت خاتمی به مجلس داده شد و در چند دوره در مجلس روی آن کار شد و اتفاقا زمان زیادی برای بررسی آن گذاشته شد و به هیچ وجه حرفی که می‌زنند مبنی بر اینکه با عجله انجام شد، درست نیست و اگر ایرادی وارد باشد این است که چرا این لایحه تا این حد به صورت طولانی در مجلس بررسی شد چرا که حدود ۱۶ سال در مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این تصور غلطی است که همه کار روی یک لایحه باید در صحن مجلس انجام شود در حالی که کار اصلی در کمیسیون‌ها و با کمک متخصصان و مرکز پژوهش‌های مجلس و دولت باید صورت گیرد و اگر کار «منقح» انجام شد دلیلی ندارد در مجلس یک کار کارشناسی شده که مورد بررسی علمی قرار گرفته، معطل بماند.

لاریجانی اظهار داشت: اگر به خاطر داشته باشید در آیین نامه قبلی مجلس روش اینگونه بود که در طرح ها و لوایح صرفا در مواردی که نظری نمایندگان ارائه می کردند، در صحن مجلس بررسی می شد و سپس یکجا در مورد آن رای گیری می شد که البته این مساله در این مجلس تغییر کرد.

وی با اشاره به اینکه ادعایی مطرح شده که بخش های اقتصادی در بررسی لایحه تجارت حضور نداشتند اظهار داشت: این حرف کاملا ناصحیح است و ادعایی که در صدا و سیما و رسانه ها مطرح گردید که حقوقدانان در این لایحه نظر دادند و اقتصاددانان مشارکت نداشتند حرف درستی نیست چراکه اتاق بازرگانی و دولت در بخش اقتصادی مشارکت داشتند و متن اصلی لایحه را دولت ارائه کرده است که با حضور کارشناسان اقتصادی تدوین شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بنده خود از جلسات مستمری که کمیسیون با حضور اتاق بازرگانی در مجلس قبل داشتند، مطلع بودم و حتی در اجلاسی که در مجلس قبل به طور مداوم در یک هفته در مشهد برقرار شده بود، شرکت کردم و نمایندگان همه دستگاه های اقتصادی دولت و اتاق بازرگانی وقت در آن جلسات حضور داشتند. ماده به ماده این لایحه خوانده می شد و بحث روی آن صورت می گرفت.

لاریجانی تصریح کرد: ما حتی در صحن مجلس از مسئولان اتاق بازرگانی دعوت کردیم و آقایان نظر کتبی خود را به ما ارائه دادند و در چند مورد نظر داشتند که ما با آنها گفتگو کردیم و برخی را قبول کردند که مصلحت نیست و برخی را اصلاح کردیم و در مورد پیشنهادات هم در صحن مجلس نظر آنان اتخاذ می شد و حتی برخی مواد جهت اصلاحات و رفع ابهام به کمک ارجاع شد.

وی گفت: بحث درباره محتوای لایحه تجارت می تواند متفاوت باشد کما اینکه در کمیسیون هم نظرات مختلف بود اما اینکه در رادیو و تلویزیون یک مرتبه و بدون توجه به سوابق راه افتاده اند و طوری موضوع را مطرح می کنند که انگار این لایحه یک روزه به مجلس آمد و با عجله تصویب شد اقدام ناصواب، ناعادلانه و غلطی است که توصیه بنده به آنان این است که لااقل زحمت بکشید و ابعاد مساله بفهمید و سپس وارد کار شوید.

وی افزود: تاسف آورتر این است برخی مجری ها در شبکه های تلویزیونی «هزل‌گویی» می کنند که هیئت نظارت بر صدا و سیما باید به این مساله رسیدگی کند و همه باید بدانند قانون‌گذاری کار جدی حکومت است و صدا و سیما موظف است فرهنگ قانونی را در جامعه رشد دهد نه با سخنان تمسخرآمیز که مثلا «مجلس رکورد زد» حرف های وهن آمیز و غلط مطرح کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز