خبرگزاری کار ایران

جنتی:

مردم باید مطالبه‌گر باشند/ از مدیران فعلی ناامیدم/ راه را برای کسانی که نظام و رهبری را قبول دارند، باز می‌گذاریم

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۸۵۲

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: من از مدیران فعلی به کل ناامید هستم؛ الان جوان‌های انقلابی هستند که هروقت مدیران فعلی کنار بروند می‌آیند تا از وضعیت فعلی نجات پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، احمد جنتی در سخنرانی افتتاحیه هفتمین اجلاس رسمی خبرگان رهبری، دور پنجم گفت: امسال سال فوق العاده‌ای است و ویژگی‌های مثبتی دارد. محورهای صحبت من اول بحث اربعین است که سال به سال رونقش بیشتر می‌شود و علاوه بر ایرانی‌ها که در این مراسم شرکت می‌کنند همچنین وحدت اسلام و دو کشور ایران و عراق را نشان می‌دهد و دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهد؛ چراکه این حرکتی مردمی است.

وی افزود: الحمدالله امنیت این مراسم همیشه برقرار بوده و از مسئولان امنیتی تشکر می‌کنم. این اربعین برای دشمن پیام دارد اینکه مردم برای امام حسین مشکلات را تحمل می‌کنند. این‌ها مسائلی است که دشمن و دوست روی آن تامل می‌کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام حسین برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و همه چیز را در طبق اخلاص گذاشت و "هیهات من الذله" را به مردم نشان داد، گفت: امام حسین برای مقابله با حرکت براندازی اسلامی حرکت کرد و امروز هم مردم همین را می‌گویند و دشمن باید این پیام را دریافت کند و نه خود و نه ما را به زحمت نیندازد. امسال هم از هرسال بهتر خواهد بود و امیدوارم همه پیام این اربعین را دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه محور اصلی صحبت من مقاومت است، خاطرنشان کرد: پیام اربعین هم مقاومت است که امام حسین مقاومت کرد و تسلیم نشد و این معنای مقاومت است؛ بنابراین امسال که هفته دفاع مقدس را می‌گذرانیم این دفاع هم پیام عاشورایی و امام حسینی داشت که رفتند و شهادت را احیا کردند.

جنتی یادآور شد: مساله این است که ایران در مقابل دشمن مسلح ایستاد که می‌خواستند انقلاب ایران را نابود کنند چراکه انقلاب جدید بود و امت حزب الله هم با سلاح آشنا نبود. ما نمی‌خواستیم جنگ شود؛ آنها مسلمان بودند و جنگ پرخسارتی بود اما برکات آن از خسارت‌هایش بیشتر بود.

وی عنوان کرد: من همیشه دوست دارم درس خداشناسی را مرور کنیم. در آن سال‌ها تنها برخی کشورها با ما خصومت نکردند و دشمن فکر می‌کرد در نهایت بعد یک ماه انقلاب اسلامی از بین می‌رود اما خدا راضی نشد و این انقلاب که با هدایت امام سرپا شد و دست اشرار بعثی و حامیانش شکست خورد و مردم ایستادند و ٨سال دفاع کردند.

جنتی با بیان اینکه ما درس مقاومت را به دنیا دادیم، گفت: مقاومت از ابتدا بود و انبیا از نظر قدرت مالی و محلی ضعیف بودند اما در همه مراحل همه ایستادند و با مقاومت پیروز شدند. ملت حاضر نشدند تسلیم شوند و ایستادند و مقاومت مساله تازه‌ای نیست. این مقاومت‌ها ثمر داشت و دشمن شکست خورد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر جنگ اتفاق نمی‌افتاد ما در مساله نظامی پیشرفت نمی‌کردیم. جنگ به ما سلاح ساختن را یاد داد. اگر دفاع مقدس نبود این موشک‌ها ساخته نمی‌شد و سپاه اینقدر قدرتمند نمی‌شد. دفاع مقدس به اسلام و انقلاب قدرت داد.

وی یادآور شد: مساله بعدی در خصوص سال رونق تولید است. غارتگران داخلی و خارجی می‌خواهند تولید رونق نگیرد و مردم در فقر باشند تا علیه نظام شوند. رونق تولید باید نقش دشمن را خنثی کند. برخی نمی‌گذارند تولید در کشور رونق بگیرد و پول کشور رونق بگیرد.

جنتی تاکید کرد: سال گذشته میلیاردها دلار را به جیب دلال‌ها ریختند و الان دست گدایی جلوی فرانسه دراز کردند. امسال سال رونق تولید است و الان ٢٠٠٠ میلیارد نقدینگی در داخل کشور داریم که باید به سمت تولید هدایت شود؛ نیازهای مردم را تامین کنند. جای این سیاست خالی است. تولید از جمله مشکلات اساسی ما است. به مردم بگویید مطالبه‌گر باشند و ناامید نشوند. مردم باید همین حرف‌های من را تکرار کنند؛ شما در نماز جمعه‌ها بگویید تا مطالبه‌گر شوند. من از مدیران فعلی به کل ناامید هستم؛ الان جوان‌های انقلابی هستند که هروقت مدیران فعلی کنار بروند می‌آیند تا از وضعیت فعلی نجات پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه ما در ماه‌های اخیر موفقیت‌های فراوانی داشتیم، گفت: بحث سقوط پهپاد و توقیف نفتکش توفیق بزرگی بود. ترامپ امروز عقب‌نشینی کرده است. چرا آمریکا هیچ عکس‌العملی نشان نداد و تشکر کرد که هواپیمایشان را نزدیم؟ مقاومت جواب داده است. مقاومت در یمن جواب داده است؛ هزینه می‌دهیم و هر روز در یمن بچه‌ها کشته می‌شوند اما مقاومت می‌کنند. با پهپادهای خود تاسیسات آرامکو را زدند و ٥٠٠ میلیارد دلار خسارت وارد کردند.

جنتی خاطرنشان کرد: حماس هم در مقابل اسرائیل ایستاده است و ذلت نمی‌پذیرد. انقلاب اسلامی هم اثر خودش را در فلسطین گذاشته است. ظلم رو به ضعف است اما ما باید تحمل داشته باشیم. سید حسن نصرالله که چهره برجسته مقاومت است گفت که فرمانده امروز ما امام خامنه‌ای است و خیمه اسلام ایران است؛ ای پسر حسین تو را در مقابل دشمن تنها نمی‌گذاریم. اگر شبی مثل عاشورا باشد و بگویند هرکه می‌خواهد برود ای پسر حسین تو را تنها نخواهیم گذاشت. شیعیان قشر ضعیفی در جامعه بودند و حالا اسرائیل را به زانو در آوردند.

وی عنوان کرد: خدا رهبری را حفظ و دشمنانش را ذلیل کند که توطئه دشمن را خنثی می‌کند که امروز فشار حداکثری را اعمال می‌کند. امروز انسان‌های نادان می‌گویند مذاکره کنیم؛ آنها هم همین را می‌خواهند و ما در مذاکره موفق نخواهیم بود و باید حرف‌های آنها را گوش کنیم. رهبری فرمودند تسلیم فشار حداکثری نخواهیم شد. این تحریم‌ها برای ما تبدیل به فرصت شد تا دست گدایی جلوی دشمن دراز نکنیم. مقاومت باید روز به روز زیادتر شود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: حوثی‌های یمن، مواکب عراقی، حماس و گروه‌های مختلف تا امروز با رهبر ما بیعت کردند و ما باید قدر این انقلاب را بدانیم.

دبیر شورای نگهبان یادآور شد: چند جمله هم درمورد خط قرمزهای شورای نگهبان بگویم؛ از شما می‌خواهم نسبت به انتخابات بی ‌فاوت نباشید. انتخابات سرنوشت کشور را تعیین می‌کند. خط قرمز شورای نگهبان استفاده از پول کثیف در انتخابات است و تا جایی که خدا کمک کند این خط قرمز را رعایت می‌کنیم. کسی توقع نداشته باشد که ما قانون را رعایت نکنیم؛ ما تحت تاثیر هیچ کسی نیستیم. کسانی که نظام و رهبری را قبول دارند راه برایشان باز است و ما هم راه را برایشان باز می‌گذاریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز