خبرگزاری کار ایران

موسوی:

هدف نکات ظریف در مصاحبه اخیر بن‌بست‌شکنی است/ درِ دیپلماسی همواره باز است

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۷۳۳

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به توئیت خبرنگار سی‌ان‌ان گفت: ایده‌های ایران در چارچوب برجام و توافقات است، اگر بپذیرند و صداقت داشته باشند عملی خواهد بود.

به گزارش ایلنا، سیدعباس موسوی در واکنش به انتشار یادداشت توئیتری خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان که از قول محمدجواد ظریف نقل کرده بود حسن روحانی به شرط جایگزینی نظارت دائمی بر برنامه اتمی ایران به جای تحریم‌ها، با ترامپ دیدار می‌کند، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران در هر شرایطی ابتکارات دیپلماتیک و سیاسی خود را دارد و نکاتی که آقای ظریف در مصاحبه اخیر مطرح کردند، قبلا نیز به نوعی مطرح شده و هدف آن بن‌بست شکنی است، برای اینکه نشان دهیم جمهوری اسلامی ایران ایده و ابتکار دارد و همواره درِ دیپلماسی باز است.

وی ادامه داد: بنابراین مخاطب این سخنان در حال حاضر افکار عمومی و مخاطبان خارجی به ویژه در آمریکا هستند و باید ببینیم ایده‌های عملی که جمهوری اسلامی ایران دارد در مقابل ایده‌های غیر عملی آن‌ها چه می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: ایده‌های جمهوری اسلامی ایران در چارچوب برجام و توافقات خواهد بود و اگر بپذیرند و صداقت داشته باشند عملی خواهد بود؛ اما متاسفانه این صداقت و آمادگی در طرف مقابل به ویژه آمریکا نیست، زیرا اگر بود همین ابتکارات را می‌توانستند بررسی کرده و از این بن‌بستی که خودشان به دست خودشان ایجاد کرده‌اند خارج شوند.

موسوی ادامه داد: ما فکر می‌کنیم همان‌گونه که همه مقامات کشور متفق‌القول هستند، ایده دیدار و مذاکره با آمریکا تقریبا بعد از خروج آن‌ها از برجام بسیار سخت و از محالات شده، مگر اینکه به قول رهبر معظم انقلاب توبه کنند، دست از فشار، تحریم و تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران بردارند و به تعهدات خود بازگردند. در آن صورت می‌شود در چارچوب سازوکارهایی که در خود برجام دیده شده، در سطوح مختلف کارشناسی، وزرا و اگر هم دیدار سران کشورهای عضو برجام است، آن‌ها نیز حضور داشته باشند؛ اما تا این شروط تامین نشود قطعاً این اتفاق نخواهد افتاد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز