خبرگزاری کار ایران

عارف در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید:

گفت‌وگو علاج جامعه آشفته و پرتنش امروز است/ دانش‌آموزان باید تحمل نظر مخالف را در خود ایجاد کنند

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۶۷۰

رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه گفت‌وگو علاج جامعه آشفته و پرتنش امروز است،گفت: دانش‌آموزان باید یاد بگیرند که حرف یکدیگر را گوش کرده و با یکدیگر گفت‌وگو کنند آنها باید تحمل نظر مخالف را در خود ایجاد کنند

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دخترانه صدیقه کبری شهر ری ضمن تبریک سال تحصیلی جدید و هفته  دفاع مقدس گفت: خوشحالم که در اولین جشن سال تحصیلی دهه پنجم انقلاب در خدمت دانش‌آموزانو معلمان در مدرسه ای که بنام حضرت صدیقه طاهره (س) نامگذاری شده است نصیبم شد.انشالله با الگوگیری از این بانوی اسلام آینده ای روشن و خوب را داشته باشید. 

وی معلمان را رکن اصلی تعلیم و تربیت  دانست و گفت:یقینا دستاوردهای ۴ دهه گذشته انقلاب مرهون نقش آفرینی این عزیزان در تعلیم و تربیت جوانان و نوجوانان با انگیزه و با نشاط و متهد است .

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین مساله‌ی ما منزلت و توجه به معیشت معلمان است؛ تصریح کرد: جا دارد دولت و مجلس و  مدیریت جدید وزارت آموزش و پرورش وجدی تر از گذشته در پاسخ به مطالبات بحق معلمان عزیز بخصوص در زمینه ارتقا منزلت و معیشت آنان تلاش کنند تا انشالله دغدغه اصلی معلم تنها تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان کشور باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اجرایی شدن سند تحول در نظام تعلیم و تربیت تاکید کرد و  خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما باید بیانیه گام دوم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار داده و به توصیه‌های مقام معظم رهبری دقت کنید. یکی از بندهای گام دوم انقلاب خطاب به شما دانش‌آموزان و در مورد علم، دانش و فناوری است.

وی با بیان اینکه اگر دستاورد کمی در زندگی‌ام داشته‌ام مرهون معلمانم بوده است ،خاطرنشان کرد: به عنوان کسی که ۴۰ سال است در مسئولیت های مختلف سیاسی و اجرایی مشغول بوده ام  و در عین حال کلاس درس و دانشگاه را رها نکرده و همواره با جوانها سروکار داشته ام ، ارزش انرژی ،یادگیری و قدرت خلاقیت شما را به خوبی درک می‌کنم. در همین جا اعتراف می‌کنم که شما دانش‌آموزان در بسیاری از جهات از من و همکارانم با استعدادتر هستید.

عارف در ادامه سخنرانی خود مفید بودن و شاد زیستن را به عنوان الزامات آموزش معرفی کرد و اظهار کرد: دنیای امروز بسیار متفاوت‌تر نسبت به ۱۰ سال گذشته است. دانش‌آموزان باید دانش و مهارت شاد زیستن، موفق زیستن و سالم زیستن را یاد بگیرند. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که تفاوت دو سال پیش با اکنون بیشتر از تفاوت ۵۰ یا حتی ۱۰۰ سال پیش با اکنون ماست. من درک می‌کنم که شما دانش‌آموزان در دنیایی زندگی می‌کنید که با دنیای تحصیلی من تفاوت‌های زیادی دارد.

وی  سرعت تغییرات در دنیای امروز جهان فعلی را متغیر، غیرقابل پیش‌بینی و غیرقابل برنامه‌ریزی بلندمدت دانست و خطاب به دانش‌آموزان گفت: کسب مهارت‌های جدید در رشته‌های ریاضی، فیزیک، زبان و علوم انسانی حتما مفید است. در عین حال برای این‌که در این دنیای متغیر خوب زندگی کنید باید مهارت‌های خاصی را بیاموزید؛ مهارت یادگیری مستمر، مهارت کار مشارکتی و مهارت گفت‌وگو.

عارف با تا ادامه داد: مهم‌ترین مهارت در دنیای امروز این است که چگونه یاد بگیریم. ما باید سعی کنیم در تمام روزهای سال از منابع مختلف چیزهای مفید یاد بگیریم. دومین مهارت که نیازمند تمرین و آموزش است مهارت کار تیمی و مشارکتی است. دانش‌آموزان باید اختلاف‌ها و سوء‌تفاهم‌ها را حل کرده و نسبت به هم گذشت داشته باشند. در دنیای فعلی به دوستی و همدلی نیازمند هستیم.

رئیس فراکسیون امید با تاکید بر ضرورت تقویت مهارت گفت‌وگو، تحمل و اخلاق‌مداری،تصریح کرد : دانش آموزان باید یاد بگیرند که حرف یکدیگر را گوش کرده و با یکدیگر گفت‌وگو کنند آنها باید تحمل نظر مخالف را در خود ایجاد کنند. گفت‌وگو علاج جامعه آشفته و پرتنش امروز است. تلاش کنیم تا اخلاق‌مداری را سرلوحه تمام فعالیت‌های خودقرار دهیم.

عارف در پایان خطاب به دانش آموزان گفت:برای شاد بودن و شاد زیستن ،آموزش مهارت های اصلی زندگی را در کنار درس ها و تکالیفتان در اولویت جدی قرار دهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز