خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در جلسه ستاد اربعین:

صدا و سیما برای نشان دادن مردمی بودن نهضت اربعین تلاش مضاعف کند

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۵۳۶

وزیر کشور در ستاد هماهنگی اربعین بر لزوم هماهنگی دستگاه‌ها برای هر چه بهتر برگزار شدن این آیین تاکید کرد.

به گزارش ایلنا عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در جلسه هماهنگی ستاد اربعین با بیان اینکه تبلیغات و اطلاع‌رسانی حتما باید با هماهنگی ستاد و کمیته مربوطه باشد، گفت: باید از این ظرفیت در همکاری و هماهنگی استفاده شود و مردم هم به راهنمایی‌های دوستان در حوزه‌های مختلف توجه کنند و صدا و سیما باید نقش اصلی را داشته و در اوج هماهنگی باشد.

وی افزود: ما در سال گذشته در مدت زمان ۲۰ روز دو میلیون و ۵۰۰ هزار زائر را داشتیم که امسال پیش‌بینی می‌کنیم ۳ میلیون نفر یا بیشتر زائر باشد؛ در بازه زمانی ۲۰ روزه جابجایی ۳ میلیون نفر به همراه تامین امنیت و خدمات و جابجایی و اسکان و غیره امری دشواری و کار بزرگی است.

وزیر کشور با بیان اینکه ۲۰۰ هزار نفر از زائران از کشورهای خارجی و از چهار معبر اصلی می‌آیند که می‌بایست با سیستم اطلاعاتی ما هماهنگ شوند، گفت: در سال‌های قبل برنامه‌ریزی لازم برای میهمانانی که از کشورهای دیگر می‌آیند انجام شده برای امسال هم انجام خواهد شد و با دولت‌های آنها نیز هماهنگی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

وی درباره قاچاق کالاهایی نظیر گوشی و مواد مخدر گفت: نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر   بازرسی، کنترل، برسی و رصد کنند. 

رحمانی فضلی تاکید کرد: استان‌های معین باید وظایفشان مشخص باشد و باید تحت فرماندهی استان‌های میزبان خوزستان، ایلام و کرمانشاه قرار بگیرند و مسئولانی که اختیارات خود را واگذار کرده‌اند بدانند که در هیچ شرایطی مسئولیت را منوط به مدیران استانی نمی‌دانیم یعنی به اینگونه نیست که اگر من به استان خوزستان رفتم مسئولیت از استاندار یا مدیران میانی به من واگذار شود، ما فقط می‌توانیم پیشنهاد دهیم.

وی تاکید کرد: در موضوع هماهنگی بین دو کشور استانداران و مرزبانان باید حداقل دو جلسه با مسئولان عراقی بگذارند و همچنین باید با در سفارت‌ها هماهنگی بیشتر انجام شود و با توجه به اینکه ۵۰ درصد کار در خاک عراق است همه باید هماهنگ باشند و بهتر است با توجه به اینکه وزیر کشور آنها دو سفر به ایران داشته است ما نیز جلسه‌ای با آنها، استانداران و علما از مسیر مهران تا کربلا داشته باشیم.

وزیر کشور افزود: صدا و سیما در خصوص نشان دادن مردمی بودن این نهضت باید تلاش مضاعف کند و در برنامه‌های پرمخاطب بر این مساله تاکید کنند. ما یک کار بزرگ ۳ میلیون نفری را ظرف ۲۰ روز انجام می‌دهیم با اینکه زائران برای خدمات خوب نمی‌آیند اما وظیفه ما است که این کارها را انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز