خبرگزاری کار ایران

حیدری در گفت‌وگو با ایلنا:

روحانی بداند در صحن سازمان ملل نه یک فرمانده نظامی بلکه یک رئیس‌جمهور است/ در تله کسانی که می‌خواهند ایران را جنگ افروز معرفی کنند، نیفتیم

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۲۲۶

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: روحانی باید بداند که به عنوان فرمانده نظامی در صحن سازمان ملل حضور نیافته بلکه یک رئیس‌جمهور است.

غلامرضا حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره سفر رئیس‌جمهور به مجمع جهانی سازمان ملل و سخنرانی وی در این نشست سالانه گفت: سفر آقای رئیس‌جمهور به نیویورک و حضورش در مجمع جهانی سازمان ملل متحد یک سفر  روتینی است که هرساله در سطح سران کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی از همان ابتدا با تاکید حضرت امام (ره) در این نشست‌ها شرکت کردند. به خاطر دارم حضرت امام خاطرنشان کردند که باید در سطح رئیس‌جمهور در این نشست سالیانه حضور داشته باشیم نه رهبری.

وی ادامه داد: شهید رجایی بعضی مطالب را مطرح کردند که بعدها ما شنیدیم که امام به ایشان تذکر دادند که من در مقام رهبر یک وظیفه دارم و شما در مقام رئیس‌جمهور یک مقامی دارید که باید به وظایف خودتان عمل کنید بنابراین در این نشست باید رئیس‌جمهور حاضر باشد.

حیدری با بیان اینکه سخنرانی شخص رئیس‌جمهور در این نشست باتوجه به شرایط منطقه و وجود تحریم‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: آقای روحانی در این سفر یکسری وظایفی را در مقام رئیس‌جمهور بر عهده دارد، او باید از منافع ملی ما دفاع و تهدیدهایی را که علیه ما اعمال کرده‌اند،‌ بازگو کند.

وی ادامه داد: امروز تهدیدها و تحریم‌هایی برای کشور ما اعمال می‌شود که در رأس آن ترامپ و اسرائیل قرار دارند، این مهم حتما باید گفته شود.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عده‌ای به نقش اروپا در زمینه برجام اشاره می‌کنند، بله درست که این کشورها هم در قضیه برجام با ما بازی کردند و به تعهدات خودشان عمل نکردند اما توجه داشته باشید سیاست خارجی در حال حاضر ایجاب می‌کند آقای روحانی بیشتر  معترض رفتارهای  ترامپ شود.

به گفته وی باید حساب ملت آمریکا را از آقای ترامپ جدا کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همان قدر که می‌توان به نقش مثبت و سازنده ملت آمریکا در پیشرفت تکنولوژی و توسعه فناوری اشاره کرد به همان اندازه هم می‌توان به نقش این کشور در راه اندازی جنگ در  کشورهای مانند عراق، افغانستان، یمن و  سوریه اشاره کرد ، امروز مشخص است بن لادن و داعش تولید آمریکاست.

وی ادامه داد: آقای روحانی در سخنانش باید به سران ملت‌ها بگوید دوره جنگ افروزی و تخریب ملت‌ها منسوخ شده است.

حیدری گفت: زمانی در صحن سازمان ملل آقای خاتمی گفت‌وگوی تمدن‌ها را مطرح کرد و این سازمان یک سال را به عنوان گفت‌وگوی تمدن‌ها نام‌گذاری کرد خوب است که روحانی یادی از رئیس دولت اصلاحات داشته باشند.

وی تاکید کرد: رئیس‌جمهور باید حواسش باشد به عنوان نماینده مردم در تله کسانی که ما را جنگ افروز معرفی می‌کنند نیفتد باید ادبیات گفتاری‌مان با آن‌ها تفاوت داشته باشد. روحانی باید بداند که به عنوان فرمانده نظامی در صحن سازمان ملل حضور نیافته بلکه یک رئیس‌جمهور است؛ بنابراین ادبیات گفتاریش نباید به گونه‌ای باشد که بهانه‌ای به دست کسانی دهد که می‌خواهند  ایران را جنگ افروز نشان دهند.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا ایران در نشست‌های چندجانبه‌ای که آمریکا در آن حضور دارد شرکت خواهد کرد و آیا گفت‌وگوی برجامی صورت خواهد گرفت، گفت: آخرین صحبتی که مقام معظم رهبری داشتند این بود که در صورتی که آمریکا به برجام برگردد می‌تواند در کنار دیگر اعضای برجام حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور آمریکا باید عقلانیت به خرج دهد و دست از بعضی از رفتارهایش بردارد، اظهار داشت: ترامپ یک عهدشکنی و خطای استراترژیک انجام داد و به اعتبار و حثیت بین‌المللی ایالات متحده توهین کرد.

حیدری خاطرنشان کرد: ترامپ اگر قصد دارد از منافع ملت و مردمش دفاع کند باید بداند این امر در گرو حفظ منافع دیگر ملت‌ها است. 

وی گفت: صحبت و مذاکره در قالب ۱+۵ برای ما منعی ندارد زیرا مقام معظم رهبری این اجازه را دادند. سکان‌دار اصلی کشور و تعیین‌کننده خطوط کلی سیاست خارجی مقام معظم رهبری است ایشان در جدیدترین صحبت‌شان این مطلب را مطرح کردند بنابراین مانعی وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز