خبرگزاری کار ایران

توافق تهران و اسلام‌آباد برای حل مشکلات زائران پاکستانی اربعین

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۰۰۳

نمایندگانی از ایران و پاکستان برای حل مشکلات زائران پاکستانی گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از داون نیوز، نمایندگانی از  ایران و پاکستانی در یک نشست مشترک در شهر مرزی تفتان پاکستان مشکلات مربوط به زائران  پاکستانی را بررسی کردند.

در این نشست هر دو طرف در مورد مشکلاتی که در ماه‌های محرم و صفر برای برگزاری مراسم اربعین برای زائران پاکستانی رخ می‌دهد گفت‌وگو کردند و راهکارهایی در این خصوص ارائه دادند.   

در این جلسه  دو طرف با اضافه شدن ۲۰ کانتر ۲۴ ساعته ویژه در ماه‌های محرم و صفر در نقاط مرزی تفتان و میرجاوه برای ارائه خدمات موافقت کردند.

به این ترتیب با توجه به حجم عظیم زائرانی که برای سفر به کربلا وارد کشورمان می‌شوند تعداد گیت‌های ورودی و میزهای ارائه خدمات ورود و خروج افزایش می‌یابد تا از این طریف مانند سال‌های گذشته جمعیت زیاد باعث بروز مشکل نشود.

قرار است در صورت موفقیت این کمیته مشترک، جلسه آنها در ماه آینده نیز ادامه پیدا کند و برای رفع مشکلات زائران پاکستانی تلاش صورت بگیرد.

همچنین امروز ژنرال «عاصم سلیم باجوا» فرمانده گردان ارتش پاکستان در ایالت بلوچستان این کشور گفت: تاکنون ۳۰ کیلومتر از نوار مرزی مشترک ما با ایران حصارکشی شده و این روند کماکان ادامه دارد.

خط مرزی ایران - پاکستان به فاصلهٔ ۹۵۹ کیلومتر است که این دو کشور را از یکدیگر جدا می‌کند. این مرز از نقطه مرزی  مشترک ایران، پاکستان و افغانستان آغاز می‌شود و یک مسیر مستقیم به سمت جنوب شرقی را دنبال می‌کند.

سرلشکر «آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان نیز در این باره گفت: نخستین طرح حصارکشی مرزهای پاکستان با افغانستان انجام شد اجرای این طرح در نوار مرزی پاکستان و ایران نیز ادامه دارد.

وی در ادامه توضیح داد: ایران و پاکستان متوجه شده‌اند که تروریست‌ها و اشرار از نقطه وسط مرزهای دو کشور سوء استفاده می‌کنند به همین دلیل اسلام‌آباد برای مقابله با این اقدامات، حضور نیروهای سپاه مرزی خود در این منطقه را افزایش داده و عملیات حصارکشی در نقاط حساس را نیز ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز