خبرگزاری کار ایران

رستم زاد:

گروه‌های مردم نهاد نقش تعیین کننده‌ای در توسعه کشور دارند

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۷۲۶

فرماندار آستارا در نشت پویش بومی – توسعه ملی با حضور گروه های مردم نهاد شهرستان اعلام کرد: مردم محور توسعه هستند و گروه‌های مردم نهاد در این خصوص نقش تعیین کننده‌ای دارند.

به گزارش ایلنا، حسن رستم زاد در نشست عصر پنج شنبه بیست و هشتم شهریورماه سال جاری در نشستی با گروه های مردم نهاد شهرستان آستارا که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید ضمن تقدیر و تشکر از مدعوین محترم جهت قبول دعوت و شرکت در جلسه اعلام کرد: مردم محور توسعه هستند و گروههای مردم نهاد در این خصوص نقش تعیین کننده ای دارند.

در این گردهمایی و هم اندیشی که با حضور کلیه سمن های شهرستان و بسیاری از اعضای تشکیل دهنده آنان برگزار گردید، سرگروههای حاضر در جلسه به بیان دیدگاههای خود در خصوص مسائل مرتبط با توسعه شهرستان، خصوصا در بخش گردشگری پرداختند و غالبا با برشمردن ظرفیت های عمومی آستارا، مواضع خود را اعلام نمودند.

در ادامه حسن رستم زاد ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مهر و مهربانی و بازگشایی مدارس، در پیش بودن هفته دفاع مقدس را نیز یادآور شد و یاد و نام شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامیداشت.

فرماندار به برشمردن زوایای پیدا و پنهان ظرفیت های شهرستان در ارتباط با توسعه پایدار این منطقه جغرافیایی پرداخت و عنوان نمود واگویه کردن مداوم این پتانسیل ها هیچ دردی از جامعه را دوا نمی کند و هم بر اساس عقل و هم براساس خط مشی های ترسیم شده در گام دوم انقلاب همه ما موظفیم ازمرحله حرف و عمدتا انتقادهای بیفایده خارج شده و به مرحله عمل وارد شویم.

رستم زاد بیان کرد شهرستان مرزی بندر آستارا علاوه بر ثروت هایی مانند کوه، جنگل، دریا، ریل راه آهن، گیاهان دارویی، زمین های حاصلخیز و... دارای ظرفیت مهمی به نام نیروی انسانی مستعد است که پرداختن به این وجه از اهم موارد است و گروه های مردم نهاد با هدایت این نیروها در مسیر توسعه پایدار، می توانند نقش تعیین کننده ای را ایفا کنند.

وی ادامه داد خود را به شخصه دارای قرابت زیادی با گروههای مردم نهاد می داند و عنوان نمود اعتقاد دارد آگاهی بخشی به مردم جامعه از نحوه عملکردها و شکل مشارکت مردم در نیل به توسعه پایدار از مهمترین ماموریت های تشکل های مردم نهاد است و انتظار دارد این گروهها به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

رستم زاد گفت این گروه ها قادرند با در نظر گرفتن شرایط عمومی کشور، مدیران را مدیریت نمایند و با ترویج روحیه مطالبه گری و نمایاندن آن به شکل سریع و صحیح به احیای شاخص های توسعه محور موجود کمک نمایند.

رئیس کارگروه رفع موانع تولید شهرستان با بیان اینکه درب اتاقش همیشه به روی سرمایه گذاران و حتی صاحبان ایده باز است اظهار داشت ازهر شخص و گروه دارای راهکارهای نوین علمی و عملی و دارای توجیه اقتصادی حمایت می کند و با آگاهی کامل ازبروکراسی سنگینی که در سطح دستگاههای اجرایی وجود دارد، همه توان خود را برای رفع این موانع بکار خواهد بست و شرایط را حتی المقدور تسهیل خواهد نمود.

فرماندار اعلام کرد حفظ و صیانت از منابع طبیعی وظیفه ملی و شرعی همه ماست اما این موضوع دلیلی نمی شود که از توسعه کشور و منابع ثروت ساز منطقه در بخش جذب گردشگر و سایر بخش ها غافل بمانیم و این مبحث با حفظ منابع طبیعی، در کشورهای توسعه یافته جهان نیز مرسوم است و منافاتی با یکدیگر ندارند.

وی ادامه داد ترافیک کاری ماههای آینده خود و همکارانش در ستاد فرمانداری و سایر دستگاههای اجرایی سبب نشود موضوع فراخوان مقاله برای همایش" ایده های بومی برای توسعه ملی" به تعویق بیافتد و در صورت ناکافی بودن احتمالی هماهنگی ها، از ادامه حداکثری کار دلسرد نباشند و با همه قدرت و قوت به استمرار آن همت نمایند.

فرماندار درپایان اعلام نمود انتخابات مهمی پیش رو است و همه ما موظفیم به نحو احسن در فراهم آوردن فضا برای مشارکت حداکثری مردم تلاش کنیم و با توجه به پتانسیل های انسانی موجود به آینده کشور و شهرستان امیدوار است و در این زمینه هیچ تردیدی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز