خبرگزاری کار ایران

بازگشت پیشنهاد ایجاد تشکل‌های صنفی توسط هنرمندان به کمیسیون فرعی

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۷۵۰

پیشنهاد مشترک وزارت‌خانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ایجاد سازو کار برای مجوز تأسیس انجمن صنفی سراسری توسط پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری و شاغلان بخش فرهنگ و هنر و رسانه که به دلیل فوریت در جلسه اصلی کمیسیون فرهنگی مطرح شده بود، به منظور بررسی بیشتر به جلسه فرعی این کمیسیون ارجاع شد.

به گزارش ایلنا به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» جلسه کمیسیون اصلی فرهنگی در روز یکشنبه ۲۴ شهریورماه به منظور بررسی مجوز تاسیس انجمن صنفی سراسری توسط پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری و شاغلان بخش فرهنگ و هنر و رسانه در محل دائمی جلسات این کمیسیون برگزار شد.

در ابتدای جلسه مدیرکل حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارائه کلیاتی از پیشنهاد مشترک این وزارتخانه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با عنوان مجوز تاسیس انجمن صنفی سراسری توسط پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری و شاغلان بخش فرهنگ و هنر و رسانه پرداخت.

سهرابی با اشاره به اینکه برای تهیه متن این مقرره حدود سی جلسه با اهالی هنر و فرهنگ که دارای انجمن هایی با عناوین متفاوت هستند به صورت مشترک برگزار شده است افزود: متن پیشنهادی مورد توافق انجمن های فعلی فرهنگ و هنر و وزارتین فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

در ادامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تلاش های صورت گرفته توسط وزارتخانه متبوع خود برای تحقق تشکیل انجمن های صنفی برای اهالی فرهنگ و هنر و به صورت مشخص پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری افزود: تشکل هایی که در گذشته و یا در حال حاضر در حال فعالیت بوده یا هستند به دلیل مسائلی مانند حد نصاب تشکیل انجمن های صنفی استانی و نداشتن ماهیت کارگری و کارفرمایی برابر قانون کار، با مسائل و مشکلاتی روبرو بوده اند که در صورت تصویب این پیشنهاد مشکلات یاد شده قابلیت حل دارد. ایشان در پایان اظهارات خود از همکاری های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مسیر تحقق این پیشنهاد قدردانی به عمل آوردند.

شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که متن این پیشنهاد مشترک جهت طرح در دولت به امضا او نیز رسیده است، پیشنهاد ارائه شده را گامی در جهت نزدیکتر شدن دولت و هنرمندان ارزیابی نموده و اظهار کرد: مکانیزم های پیش بینی شده برای تشکیل انجمن های صنفی در متن ارائه شده به گونه ای است که مسیر را برای اهالی فرهنگ و هنر هموار خواهد کرد.

در پایان جلسه مصوب شد، پیشنهاد مورد بحث با توجه به برخی ایردات حقوقی احتمالی با لحاظ فوریت آن به کمیسیون فرعی فرهنگی ارجاع شود.

جلسه اصلی کمیسیون فرهنگی روز یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ به ریاست عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری دکتر طالبی و با حضور محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مونسان، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیسیون فرهنگی به میزبانی دفتر هیئت دولت برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز