خبرگزاری کار ایران

کنفرانس تخصصی کنوانسیون سازمان ملل درباره میانجیگری مهرماه برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۷۰۸

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در شورای سیاستگذاری کنفرانس حل و فصل اختلافات ناشی از میانجیگری گفت: "کنفرانس تخصصی کنوانسیون سازمان ملل متحد درباره موافقت نامه های حل و فصل اختلافات ناشی از میانجیگری در مهر ماه برگزار می شود."

به گزارش ایلنا، جلسه برنامه ریزی و هماهنگی و تشکیل کمیته علمی کنفرانس "کنوانسیون سازمان ملل درباره موافقتنامه های حل و فصل بین المللی ناشی از میانجیگری(کنوانسیون سنگاپور)"، روز سه شنبه (۹۸/۶/۲۶) در محل وزارت دادگستری و با حضور نمایندگان دستگاههای ذیربط اجرایی، اساتید دانشگاهها و صاحب نظران حقوقی برگزار شد.

در ابتدای جلسه محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری ضمن توضیح فرایند تدوین و الحاق به کنوانسیون سنگاپور به تشریح اهداف و برنامه های کنفرانس فوق الذکر پرداخت و اظهار امیدواری کرد با همفکری صاحبنظران حقوقی زمینه تدوین لایحه و تصویب و اجرای کنوانسیون سنگاپور در کشورمان فراهم شود.

کنوانسیون سازمان ملل درباره موافقتنامه های حل و فصل بین المللی ناشی از میانجیگری که به «کنوانسیون سنگاپور» نیز مشهور است در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۸ برابر با ۲۹ آذرماه ۱۳۹۷ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به موجب قطعنامه ای به تصویب رسید. این کنوانسیون در خصوص موافقتنامه های بین المللی ناشی از میانجیگری که توسط طرفین به منظور حل و فصل یک اختلاف تجاری منعقد شده است اعمال می گردد و به طرفین اجازه می دهد تا درخواست شناسایی و اجرای چنین موافقتنامه هایی را به عمل آورند.

در این جلسه همچنین برنامه جامع کنفرانس آتی، پنل ها و محورهای ۳ گانه آن، موضوعات سخنرانی و سخنرانان و نیز مراحل اصلی اجرایی کنفرانس مورد تصویب قرار گرفت و کمیته علمی کنفرانس تشکیل شد.

شایان ذکر است کنوانسیون فوق دو ماه قبل به امضاء نمایندگان ۴۶ کشور رسید و سید علیرضا آوائی وزیر دادگستری نیز به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران سند مزبور را امضاء کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز