خبرگزاری کار ایران

جلودارزاده در گفت‌وگو با ایلنا:

لایحه تامین امنیت زنان تغییرات فرهنگی نسبت به خشونت علیه زنان ایجاد خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۶۴۸

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه«صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت» حتما تغییرات فرهنگی نسبت به خشونت علیه زنان ایجاد خواهد کرد.

سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به ارسال لایحه «صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت» از سوی قوه قضائیه به دولت گفت: حتما این لایحه می‌تواند در کاهش خشونت اجتماعی علیه زنان موثر و مفید قلمداد شود.

وی افزود: در حال حاضر قانون مشخصی درباره زنان وجود ندارد و قوانین قبلی شرایط فعلی خشونت علیه زنان را به خوبی تبیین و یا تشخیص نمی‌دهد در نتیجه قضاوت در این زمینه به گونه‌ای انجام می‌شود که فرد خشونت‌گر حتی تشویق به ادامه خشونت می‌شود بنابراین وقتی فرد مجازات متناسب جرم خود را نمی‌بیند بازدارندگی لازم شکل نمی‌گیرد، اما در لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت بازدارندگی لازم وجود دارد.

جلودارزاده تاکید کرد: همین که قوه قضائیه تلاش خود را برای تهیه این لایحه داشته و آن را به دولت رسانده روند کار در کمیسیون حقوقی قضایی مجلس سرعت خواهد گرفت لذا ممکن است این لایحه تا پایان این دوره از مجلس به سرانجام برسد.

عضو فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: این لایحه حتما تغییرات فرهنگی نسبت به خشونت علیه زنان ایجاد خواهد کرد مثلا زمانی عنوان می‌شد زنان باید با لباس سفید به خانه شوهر بروند و با کفن از خانه همسر خارج شوند؛ لذا این لایحه می‌تواند جلوی برخی از نگرش‌ها را بگیرد.

وی بیان داشت: رویکرد قوه قضائیه در پرداخت به این لایحه خوب بوده است و ما در نشستی که با آیت‌الله رئیسی داشتیم بانوان مجلس دغدغه‌های خود را مطرح کردند و تاکنون بازخورد‌های خوبی از روند فعالیت آیت‌الله رئیسی در جامعه مشاهده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز