خبرگزاری کار ایران

هافینگتن پست گزارش داد:

ترامپ در عرصه جهانی اعتباری برای خود نگذاشته است/ دروغ‌های مکرر رئیس‌جمهور، اثبات مواضع آمریکا را دشوار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۱۸۱

هافینگتن پست در گزارشی به بررسی رفتارهای رئیس‌جمهوری آمریکا در عرصه سیاست خارجی پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از هافینگتن پست، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری است که دائما در حال دروغ‌گویی است. اکنون ایران را عامل اصلی حمله به تاسیسات نفتی عربستان معرفی کرده است. 

انصارالله یمن اعلام کرده است که مسئولت حملات پهپادی روز شنبه به تاسیسات نفتی شرکت آرامکوی عربستان را بر عهده می‌گیرد، اما دونالد ترامپ می‌گوید ایران عامل اصلی این حملات بوده است. اکنون دروغ‌گویی‌های ترامپ اعتبار وی را خراب کرده و باعث شده است که کار وی برای اثبات دخالت ایران در حمله به عربستان دشوار باشد.

«ند پرایس» تحلیلگر سابق سازمان سیا و سخنگوی سابق شورای امنیت ملی آمریکا در این خصوص گفت: این چیزی است که همواره درباره آن هشدار داده بودیم. وقتی رئیس‌جمهور همه اعتبار خود را خراب می‌کند. ترامپ در مورد مسائل ساده مانند هواشناسی اعتبار خود را خراب کرده است، دیگر درخصوص مسائل مهم داخلی و خارجی چه انتظاری می‌توان داشت.

«جو والش» نماینده سابق کنگره از ایالت «ایلینوی» نیز در این مورد گفت:  دروغ پردازی‌های مکرر شخص ترامپ کار را  خیلی سخت کرده است. 

وی می‌افزاید: شرایط خیلی ترسناک است. این اولین بار است که در تاریخ آمریکا ما رئیس‌جمهوری داریم که نمی‌شود به او اطمینان کرد. حتی نمی‌توان به یک کلمه از کلمات ترامپ اعتماد کرد. همه می‌دانند رئیس‌جمهور ما سابقه زیادی در دروغگویی دارد. 

«ریچارد نفیو» از مقام‌های سابق کاخ سفید هم گفت: دروغ‌گویی‌های ترامپ کار را بسیار سخت کرده است. .من فکر می‌کنم این دروغ‌گویی‌ها نه تنها اعتبار ترامپ را در داخل خراب کرده است بلکه اعتبار ترامپ در خارج از کشور هم نابود شده است.

آنتونی اسکاراموچی، مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید گفت : ترامپ یک خطر بزرگ برای امنیت ملی آمریکا و جهان است. هیچ‌کس نمی‌تواند به وی اعتماد کند به ویژه مقام‌های  نظامی آمریکا. تا زمانی که ترامپ در کاخ سفید باشد اوضاع بهبود نخواهد یافت باید دعا کنیم هنوز مردان و زنان خوبی در اطراف وی باقی مانده باشند.

تنش میان ایران و آمریکا بعد از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا شدت گرفته است. ترامپ از برجام خارج شد و به اعمال فشار حداکثری بر ایران پرداخت. از سوی دیگر در روزهای اخیر ترامپ خواهان دیدار با مقام‌های ایران شد و حتی جان بولتون را از کاخ سفید اخراج کرد که نشان از تغییر رویکرد او نسبت به ایران داشت. این در حالی است که اخیرا ترامپ ایران را متهم به حمله به تاسیسات نفتی عربستان کرده است. تغییر مواضع ترامپ و دروغ گویی‌های او می تواند باعث بحران جدی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز