خبرگزاری کار ایران

رویترز:

صبح روز بعد از مشاجره بولتون و ترامپ بر سر ایران، وی از کاخ سفید اخراج شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۰۲۵

رویترز در گزارشی به علت اخراج جان بولتون پرداخت و نوشت: صبح روز بعد از مشاجره بولتون و ترامپ بر سر ایران، بولتون از کاخ سفید اخراج شد، اگرچه او و ترامپ درباره اینکه چه کسی این تصمیم را گرفته است اختلاف نظر دارند. رئیس‌جمهور گفته که وی را اخراج کرده است، درحالیکه بولتون گفته استعفا داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، به گفته شخصی نزدیک به بولتون، اخراج ناگهانی مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا، پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ پیشنهاد کرد که برخی از تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران را به عنوان انگیزه‌ای برای ورود تهران به میز مذاکره لغو کند. اما بولتون برای رئیس‌جمهور روشن کرد که به شدت با این ایده مخالف است. حتی این مخالفت به مشاجره میان ترامپ و بولتون منجر شد.

صبح روز بعد از این مشاجره بولتون از کاخ سفید اخراج شد، اگرچه او و ترامپ درباره اینکه چه کسی این تصمیم را گرفته است اختلاف نظر دارند. رئیس‌جمهور گفته که وی را اخراج کرده است، درحالیکه بولتون گفته استعفا داده است.

بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی، حامی  برجسته کارزار فشار حداکثری دولت ترامپ بود که برای تحت فشار قرار دادن اقتصاد ایران طراحی شده بود تا از این طریق ایران مجبور به انجام خواسته‌های دولت آمریکا شود. 

این منبع آگاه در پایان بار دیگر تاکید کرد که تمایل کاهش  تحریم های آمریکا علیه ایران از سوی ترامپ عامل اصلی برکناری بولتون بوده است. ترامپ در مورد کاهش تحریم‌ها بعد از خروج بولتون از کاخ سفید نیز گفت: باید ببینیم چه می‌شود.

پیش از این هم رسانه‌ها از احتمال کاهش تحریم‌ها از سوی ترامپ برای فراهم کردن مقدمات دیدار میان ترامپ و روحانی صحبت کرده بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز