خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه اِم‌سی‌مستر کانادا:

با اخراج جان بولتون احتمال جنگ کم شده است/ دوران نتانیاهو و ترامپ رو به پایان است/ بعد از انتخابات آمریکا تحولات زیادی رخ خواهد داد

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۸۵۵

استاد روابط بین الملل دانشگاه ام سی مستر اخراج جان بولتون را عامل کاهش احتمال جنگ دانست و گفت:‌ روابط در آینده بهبود می‌یابد امکان مذاکره بیشتر می‌شود. ترامپ شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارد. دوران نتانیاهو هم رو به پایان است. بنابراین بعد از انتخابات آمریکا تحولات زیادی رخ خواهد داد.

جان کلاروسو (John Colarusso) استاد روابط بین الملل و علوم اجتماعی دانشگاه اِم‌سی‌مستر کانادا است. وی به صورت تخصصی در حوزه روابط بین‌الملل و تاریخچه این روابط تحقیق و تدریس کرده است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، نظرات خود را در خصوص اخراج بولتون و آینده روابط ایران و آمریکا مطرح کرده است.

ایران قدرت برتر منطقه است

غرب به نفت ایران نیاز دارد

جان کلاروسو در ابتدا با تاکید بر تلاش اروپا برای کاهش تنش‌ها گفت: ایران قدرت برتر منطقه است. یک قدرت ریشه‌دار در منطقه است از سوی دیگر غرب به نفت ایران نیاز دارد. بنابراین غرب خواهان کاهش تنش‌ها از طریق دیپلماسی است.

خروج بولتون از کاخ سفید احتمال جنگ را تا حد زیادی کاهش می‌دهد

وی در ادامه به اخراج جان بولتون پرداخت و گفت: بولتون دشمن اصلی ایران در کاخ سفید بود. مدام طرح‌های غلط در مورد ایران ارائه می‌کرد. تصوراتی غلط در مورد ایران و اهداف تهران داشت. خروج بولتون از کاخ سفید احتمال جنگ را تا حد زیادی کاهش می‌دهد، جنگ‌طلب اصلی  و دشمن اصلی ایران از کاخ سفیدخارج شده است.

ایران باید مذاکره با اعضای باقی مانده در برجام را ادامه دهد

استاد روابط بین الملل و علوم اجتماعی دانشگاه اِم‌سی‌مستر در مورد مذاکره میان ایران و آمریکا گفت: ایران باید مذاکرات خود را با اعضای باقی مانده در برجام ادامه دهد. در این شرایط ترامپ هم شکست را قبول می‌کند و به گفت‌وگوی چند جانبه با ایران وارد می‌شود.

ایران شانس این را داشت که خود را برتر از آمریکا نشان دهد

وی همچنین تاکید کرد: ایران در مورد کاهش تعهدات برجامی‌اش انتقادات زیادی را به خود جلب کرده است. ایران تاکنون با پایبندی کامل به برجام از نظر اخلاقی و سیاسی شانس این را داشت که خود را برتر از آمریکا نشان دهد.

اقدام ایران را برای کاهش تعهدات برجامی درک می‌کنم

کلاروسو گفت: من اقدام ایران را برای کاهش تعهدات برجامی درک می‌کنم اما هنوز پایبندی کامل به برجام را عامل برتری ایران می دانم.

دوران نتانیاهو و ترامپ رو به پایان است

بعد از انتخابات آمریکا تحولات زیادی رخ خواهد داد

وی در ادامه در مورد آینده ترامپ و آمریکا گفت: روابط در آینده بهبود می‌یابد امکان مذاکره بیشتر می‌شود. ترامپ شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارد. دوران نتانیاهو هم رو به پایان است. بعد از انتخابات آمریکا تحولات زیادی رخ خواهد داد.

استاد روابط بین الملل و علوم اجتماعی دانشگاه اِم‌سی‌مستر در مورد گفت‌وگو با ایران گفت: هر گفت‌وگویی با ایران باید بر اساس احترام باشد و منافع داخلی و خارجی ایران را پوشش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز