خبرگزاری کار ایران

از سوی جهانگیری؛

آئین‌نامه ساختار و تشکیلات مرکز اطلاعات مالی ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۷۳۸

معاون اول رئیس‌جمهور آئین‌نامه ساختار و تشکیلات مرکز اطلاعات مالی با هدف مقابله با پولشویی را ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری روز شنبه در اجرای تبصره (۲) ماده (۷) مکرر قانون مبارزه با پولشویی، آئین‌نامه ساختار و تشکیلات مرکز اطلاعات مالی را ابلاغ کرد.

بر همین اساس، هیات وزیران در جلسه سیزدهم شهریور ۱۳۹۸ آئین نامه ساختار و تشکیلات مرکز اطلاعات مالی را که توسط شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم و در راستای اجرای قانون مبارزه با پولشویی تدوین شده، به تصویب رساند.

همچنین، در این آئین‌نامه با هدف پیشگیری و مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در کشور، ۲۶ وظیفه و اختیارات برای مرکز اطلاعات مالی تعریف شده است.

بر این اساس دریافت، گردآوری، نگهداری و تجزیه و تحلیل و ارزیابی اطلاعات و بررسی معاملات و عملیات مشکوک به پولشویی و تأمین مالی تروریسم، ردیابی وجوه و انتقال اموال با رعایت ضوابط قانونی و گزارش معاملات و عملیات مشکوک به پولشویی و تأمین مالی تروریسم از جمله وظایف تعریف شده برای این مرکز است.

رعایت اصل استقلال اداری و مالی مرکز، کاهش سطوح سازمانی به منظور تسهیل و تسریع در تصمیم‌گیری و رعایت ضوابط و مقررات تشکیلاتی ابلاغی نهادهای ذیربط و انطباق بر مواد و تبصره‌های مندرج در قانون از مهمترین دلایل تدوین این آئین‌نامه است.

بر اساس این آئین نامه، رئیس مرکز با رای حداکثر دو سوم اعضای شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم و با حکم رئیس این شورا به مدت چهار سال به این سمت منصوب می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز