خبرگزاری کار ایران

خدابخشی در گفت‌وگو با ایلنا:

حذف ۴ صفر از پول ملی فقط مردم را سرگرم می‌کند/ وقت و انرژی دولت را در کارهای بی‌نتیجه، هدر ندهیم

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۶۱۹

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: حذف ۴ صفر زمانی خوب و کارآمد است که اقتصاد کلان کشور ثبات داشته باشد.

محمدخدابخشی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،درباره حذف ۴ صفر از پول ملی و این آیا این کار منجر به ثبات اقتصادی خواهد شد یا خیر،گفت: حذف ۴ صفر زمانی خوب و کارآمد است که اقتصاد کلان کشور ثبات داشته باشد، اما در حال حاضر ما در شرایطی نیستیم که اقتصادمان ثبات داشته باشد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر اقتصاد ثبات نداشته باشد و ما ۴ صفر را حذف کنیم، به دلیل مشکلاتی که به وجود خواهد آمد دوباره این کار را انجام خواهیم داد. 

وی تاکید کرد: اگر مشاهده می‌کنید کشورهایی از پول‌هایشان صفری را حذف کردند، ابتدا ثبات اقتصادی‌شان را به وجود آوردند.

نماینده مردم الیگودرز با اشاره به حذف صفر از پول ملی ترکیه گفت: اگر در سال ۲۰۰۵ ترکیه صفرهایی را از پولش حذف کرد ابتدا ثبات اقتصادی در کشور به وجود آورد .

وی ادامه داد: در حاضر و شرایط فعلی حذف ۴ صفر باعث سرگرم کردن بخش‌هایی از دولت می‌شود تا وقت و انرژی بدنه صرف این کار شود. 

خدابخشی با اشاره به این که اگر اقتصاد بی‌ثبات باشد نمی‌توان صفری از پول ملی حذف کرد، اظهار داشت: حذف ۴ صفر نه ثبات اقتصادی ایجاد می‌کند نه شرایطی در پول مالی ایجاد می‌کند. 

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم مشکلات اساسی را حل کنیم تا ثبات حاصل شود، معتقدم در شرایط فعلی ضرورتی ندارد که ما دست به چنین اقداماتی بزنیم این کارها فقط سرگرم کردن مردم است. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: شاید از لحاظ روانی برای کسانی که به خارج از کشور سفر می‌کنند مثبت باشد اما بر اقتصاد تاثیر مثبتی ندارد و دولت فقط ذهن مردم را درگیر می‌کند در صورتی که باید  کارهای اساسی‌تری همان طور که گفتم صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز