خبرگزاری کار ایران

الجزیره گزارش داد؛

حذف بولتون به تلاش‌های آمریکا برای احیای مذاکرات با ایران و کره شمالی کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۱۸۳

الجزیره در گزارشی به بررسی دلایل اخراج جان بولتون از کاخ سفید پرداخت و نوشت: تحلیلگران می‌گویند که حذف بولتون می‌تواند به تلاش‌های ایالات متحده برای احیای مذاکرات با ایران و کره شمالی کمک کند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، اخراج جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، ارتباط زیادی به اختلاف‌های میان او و ترامپ در مورد ایران دارد.

ترامپ اخراج بولتون را از طریق توییتر اعلام کرد. دلیل این اخراج تفاوت مواضع ترامپ و بولتون در مورد ایران و کره شمالی عنوان شده است.

بولتون عامل اصلی خروج ترامپ از برجام و وضع تحریم‌ها علیه ایران است. اما اختلاف اصلی زمانی آشکار شد که ترامپ خواهان دیدار با روحانی شد، موضوعی که بولتون با آن کاملا مخالف بود. 

بولتون مخالف هرگونه دیدار و طرفدار اقدام نظامی و تداوم فشار حداکثری علیه ایران بود. 

بعد از خروج بولتون از کاخ سفید پمپئو اعلام کرد که ترامپ آماده است بدون پیش شرط با ترامپ دیدار کند. 

به نظر می‌رسد ایران و کره شمالی یکی از اختلاف‌های اصلی روابط ترامپ و بولتون بوده است.

تحلیلگران می‌گویند که حذف بولتون می‌تواند به تلاش‌های ایالات متحده برای احیای مذاکرات با ایران و کره شمالی کمک کند. اکنون برای قضاوت در مورد این موضوع زود است باید ببینیم حذف بولتون می‌تواند به بهبود روابط خارجی آمریکا کمک کند یا خیر؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز