خبرگزاری کار ایران

واشنگتن پست بررسی کرد؛

هرج و مرج، دستاورد حضور بولتون در کاخ سفید

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۸۱۵

واشنگتن پست در تحلیلی هرج و مرج را دستاورد حضور بولتون در کاخ سفید دانست و نوشت: بولتون در این مدت بارها در تصمیم‌گیری‌های ترامپ دخالت کرد و باعث شد که او تصمیمات اشتباهی بگیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن پست، دونالد ترامپ روز گذشته جان بولتون را از سمت خود اخراج کرد این در حالی است که بولتون اعلام کرد که خودش از این سمت کناره‌گیری کرده است. 

در واقع حضور جان بولتون تاکنون در کاخ سفید چیزی جز هرج و مرج و اخلال در عملکرد کاخ سفید به همراه نداشته است. 

بولتون خواهان اقدام نظامی علیه دشمنان آمریکا و مخالف هرگونه مذاکره با ایران و یا کره‌شمالی بود. 

ترامپ در مورد برکناری بولتون گفت: من مانند بسیاری از افراد در دولت با بسیاری از طرح‌ها و پیشنهادهای بولتون مخالف بودم. در واقع این تنها باری است که ترامپ حقیقت را در مورد تصمیمی که گرفته بیان می‌کند. 

مواضع جنگ‌طلبانه بولتون سال‌هاست که مشخص است؛ حتی در دولت‌های پیش هم این مواضع مشهود بود. اما ترامپ به این ویژگی‌های او اعتنایی نکرد و او را به عنوان مشاور امنیت ملی خود برگزید. به نظر می‌رسید که ترامپ از دیدن بولتون در صفحه تلویزیون لذت می‌برد؛ انتخابی که برای دولت ترامپ چیزی جز هرج و مرج به همراه نداشت و باعث شد دولت ترامپ هیچ‌گونه دستاورد مهمی در این مدت نداشته باشد. 

بولتون در این مدت بارها در تصمیم‌گیری‌های ترامپ دخالت کرد و باعث شد که او تصمیمات اشتباهی بگیرد.  همین هفته گذشته بود که ترامپ تصمیم گرفت تحت تاثیر بولتون توافق با طالبان را قبل از امضا شدن لغو کند. این در حالی بود که آمریکا بیش از یک سال برای چنین توافقی تلاش کرده و مذاکره انجام داده بود. 

اقدامات بولتون به این مورد محدود نشد، بولتون اوایل سال جاری میلادی، از ترامپ خواست تا تلاش‌های وزارت خارجه برای کسب توافق موقت با کره شمالی در خصوص برنامه اتمی این کشور را زیر پا بگذارد و از  رهبر کره شمالی درخواست کند که تمامی سلاح‌های کشتار جمعی خود را کنار بگذارد که این اقدام وی به شکست مذاکرات ترامپ و کیم منجر شد.

تلاش‌های بولتون در کاخ سفید منجر به هرج و مرج در سیاست ترامپ شده است. ترامپ اکنون باید برای انتخاب جایگزین بولتون تلاش کند. در صورتیکه بتواند کسی را برای این سمت پیدا کند، این فرد باید بسیار منعطف‌تر از بولتون باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز