خبرگزاری کار ایران

واکنش‌ها به سخنان پناهیان درباره شفافیت آرای نمایندگان/ فحاشی به جمهوریت، اهانت به اصل نظام است

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۳۲۶

انتشار ویدئوی سخنان حجت الاسلام پناهیان، درباره شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده و واکنش‌هایی را به همراه داشت.

به گزارش ایلنا، پناهیان درباره شفافیت آراء نمایندگان مجلس اظهار کرد: «یکی از راه‌های استخفاف ملت این است که رأی مجلس را پنهان کنند! چرا اکثریت نمایندگان مجلس رأی می‌دهند به اینکه رأی نماینده‌ها نباید شفاف باشد؟ آیا ملت را خوار و بی‌مقدار می‌دانند؟ بعد هم برخی به‌صورت بسیار جاهلانه و احمقانه‌ای می‌گویند «مگر می‌خواهید تفتیش عقاید کنید؟!»

وی افزود: مگر شما در مجلس به عقاید رأی می‌دهید؟ شما بی‌خود می‌کنید بر اساس عقاید رأی بدهید. شما باید بر اساس کارِ کارشناسی رأی بدهید نه بر اساس عقاید! مردم باید بتوانند بر وکلای خودشان مسلط باشند. مردم باید بدانند که نماینده آنها به چه چیزی رأی داده و برای چه رأی داده است؟ ما کاری به عقیده شما نداریم، می‌خواهیم شعور و درک کارشناسی شما را بفهمیم!

پناهیان گفت: آی مجلس شورای اسلامی، چه کسی به شما حق داده که شفاف رأی ندهید و شفاف رأی‌ دادن را تفتیش عقاید بدانید؟ بگویید چه چیزی را دارید از ملت پنهان می‌کنید؟ مردهایی که در مجلس هستند و نامرد نیستند، تا وقتی رأی‌ها شفاف نشده، در هر رأی‌گیری رأی خودشان را صریحاً اعلام کنند و الا دارند از این فرصتِ پنهان‌کاری سیاسیون جَلَب، سوءاستفاده می‌کنند. البته اگر یک موضوع امنیتی مطرح بود، طبیعتاً باید پنهان باشد اما نه همه رأی‌گیری‌ها!»

 در همین رابطه محمود صادقی در توئیتر خود نوشت: «شفافیت از لوازم دموکراسی است؛ عربده‌کشی برای شفافیت از جانب اشخاصی که به سینه‌زنی برای تمامیت خواهی شهره اند بیشتر به جوک شباهت دارد.»

علیرضا رحیمی نماینده تهران هم تاکید کرد: «آقایی که از  منبر امام حسین، توهین ترویج می‌کند وبه نام هیاتهای منسوب به رزمندگان وعظ مینماید آیا با بددهنی واهانت به مردم و مجلس همچنان شایسته عنوان واعظ است؟ از منبرحسینی باید ادب و کرامت حسین(ع) ترویج شود نه بی حرمتی واهانت. ازارکان نظام دم میزنند و هربار به یک رکن میتازند.»

فلاحت‌پیشه نماینده اسلام‌آباد هم تاکید کرد: « شخصاً با مصاحبه‌های هر روزه‌ام هیچوقت رای پنهانی نداشته‌ام. اما باید به حال و روز مجلس ایران گریست که برخی منبرنشین‌های پاکتی اینگونه بی‌ادبانه به آن توهین کنند. کاش خودشان جهت روشنگری ملت شفاف بگویند برای پراکندن این عربده‌های غیراخلاقی، پاکت‌های چند میلیونی دریافت می‌کنند؟

امیرآبادی نماینده قم هم نوشت: «همکاران محترم چرا  آشفته می شویدخب چه اشکالی دارد مردم بدانند رای مخالف دادیم یاموافق، چقدر حقوق می‌گیریم و اموالمان را شفاف اعلام کنیم. ما نمایندگان حق اساسی مردم را در شفافیت آراء سلب کرده‌ایم! بنده بازهم پیگیر شفافیت آراء خواهم بود.»

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور هم خاطرنشان کرد «هشدار: به‌خاطر رقابت‌های جناحی و انتخاباتی مجالس ‌محرم را حرام نکنیم؛ خائنان را با خاطیان همسان‌نکنیم؛ خود را موسی و دیگران‌ را فرعون؛ خود را علی(ع)‌ و دیگران را معاویه؛ خود را حسین(ع) و دیگران را یزید؛ معرفی‌نکنیم.»

محمدرضا بادامچی هم در توئیتر خود نوشت: « جناب پناهیان قبل از هر چیز باید بداند منبر پیامبر جای فحاشی و تندخویی نیست و بیش از هرچیز واعظان مشبه به لباس پیامبر باید متخلق به اخلاق باشند.

ایشان باید بداند طبق قانون اساسی نماینده ملت در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهارنظر و رای خود کاملا آزاد است و هیچکس نمی‌تواند به خاطر رای‌ش به او بگوید: "غلط کردی"

و باز باید بداند اساسا هیچ نماینده‌ای طرح شفافیت را رد نکرده است. این طرح به عنوان یکی از برنامه‌های مجلس در صحن علنی طرح خواهد شد. آنچه رای نیاورده، برررسی طرح به صورت دو فوریت است. جناب پناهیان باید فرق رد دوفوریت را با رد کل طرح بدانند.

مجلس در راس امور است و اگر آقای پناهیان از جمهوریت نظام خوش‌شان نمی‌آید، در اعتقاد خود به نظام تردید کند. فحاشی به جمهوریت، اهانت به اصل نظام است.

اهانت عریان به رکن قانون‌گذاری کشور نمی‌تواند بدون عقوبت باشد. شایسته است رییس محترم مجلس برای دفاع از شان مجلس و اصل جمهوریت نظام، اقدام لازم را اتخاذ کند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز