خبرگزاری کار ایران

ظریف:

تجاوزگران و اشغالگران هر چه سریعتر افغانستان را ترک کنند/ طرف های درگیر از برادر کشی دست بردارند

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۲۰۳

وزیر امور خارجه ایران با ابراز نگرانی از وضعیت جاری در افغانستان تاکید کرد: تجاوزگران و اشغالگران باید شکست را بپذیرند و هر چه سریعتر افغانستان را ترک کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران هشدار می دهد که بیگانگان و تجاوزگران ممکن است از  وضعیت تازه در این کشور سوء استفاده کرده و دور جدیدی از کشتار و خونریزی در افغانستان به راه بیندازند.

ظریف افزود: از نظر ما تجاوزگران و اشغالگران باید شکست را بپذیرند و هر چه سریعتر افغانستان را ترک نمایند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از همه طرف های درگیر درخواست می کند که خویشتنداری پیشه کنند و از برادر کشی دست برداشته و تارسیدن به یک توافق آتش بس دائم و آشتی ملی از ریختن خون بیگناهان و افراد غیر نظامی  به طور جدی خودداری کنند.

وزیر امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن احترام به حاکمیت افغانستان و تاکید بر ضرورت مالکیت و هدایت هر روند صلح توسط آحاد مردم افغانستان، آمادگی دارد در یک ابتکار منطقه ای در کنار همسایگان، دولت و همه گروههای افغانستانی در جهت جلوگیری از ریخته شدن خون بیگناهان و برای تسهیل در نیل به یک توافق پایدار با همه طرف های درگیر در افغانستان مشورت و مذاکره نماید و از هیچ کوشش صادقانه و بی طرفانه ای در این راستا دریغ نخواهد نکرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز