خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه بیرمنگام در گفت‌‌وگو با ایلنا:

کاهش تعهدات برجامی نشان داد ایران مقابل مشکلات دست و پا بسته نیست/ تنش‌های اقتصادی هرگز به تنش نظامی منجر نمی‌شود/ ایران راه مقاومت و مقابله با تحریم را می‌داند

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۸۸۲

استاد علوم سیاسی بیرمنگام بر توانایی ایران برای مقابله با تحریم‌ها تاکید کرد و گفت: کاهش تعهدات برجامی و توقیف نفت کش انگلیسی بیانگر اقدامات واکنشی ایران است. نشان می‌دهد ایران مقاومت را بلد است و در مقابل مشکلات دست و پا بسته نیست.

ویلیام اسکات لوکاس استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه بیرمنگام است‌. وی به صورت تخصصی در حوزه سیاست خارجه آمریکا تحقیق و بررسی کرده است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را در خصوص تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا مطرح کرد.

وی در ابتدا با تاکید بر فواید برجام گفت: خروج ترامپ از برجام انتقادهای زیادی را به خود جلب کرده است. اما اکنون اروپا، چین و روسیه کماکان در برجام حضور داشته و خواهان تداوم این توافق هستند. شاید بشود گفت عامل این تنش‌ها خروج ترامپ از برجام بوده است.

ایران راه مقاومت و مقابله با تحریم را بلد است

ویلیام اسکات لوکاس در ادامه افزود: ایران نشان داده است که می‌تواند با برنامه ریزی و رهبری خود و تکیه بر مقاومت و اقتصاد مقاومتی نفوذ منطقه‌ای خود را حفظ کند و در مقابل تحریم‌ها پیروز شود‌ و تسلیم نشود. ایران راه مقاومت و مقابله با تحریم را بلد است.

موضوع ایران، اختلاف اروپا و آمریکا را عمومی کرد

اینستکس در واقع اتحاد اروپا و ایران در مقابل آمریکا است

این استاد دانشگاه هم چنین گفت: اروپا نشان داد که دیگر با آمریکا متحد نیست و موضوع ایران اختلاف اروپا و آمریکا را عمومی کرد. اینستکس در صورت اجرایی شدن می‌تواند تحریم‌ها را دور بزند و ایران می‌تواند  بوسیله آن اقتصاد خود را ارتقا بخشد. اینستکس در واقع اتحاد اروپا و ایران در مقابل آمریکا است.

تنش‌های اقتصادی هرگز به تنش نظامی منجر نمی‌شود

وی گفت: من تصور می‌کنم ایران با کمک‌های روسیه و چین راهی برای غلبه بر تحریم‌ها پیدا می‌کند بنابراین تنش‌های لفظی و فشار اقتصادی بر ایران ادامه می‌‌یابد اما ایران تسلیم نمی‌شود. باید گفت تنش‌های اقتصادی هرگز به تنش نظامی منجر نمی‌شود. از سوی دیگر مذاکره میان ایران و اروپا ادامه دارد.

کاهش تعهدات برجامی نشان داد ایران مقابل مشکلات دست و پا بسته نیست

ویلیام اسکات لوکاس یادآور شد: ایران تاکنون پیشنهاد مذاکره را نپذیرفته است چرا که خواهان گفت‌وگو در موضوعاتی مانند موشک و نفوذ منطقه‌ای نیست. اما آمریکا به فشار بر ایران ادامه می‌دهد چرا که ترامپ تنها راه آوردن ایران به میز مذاکره را تحریم و فشار اقتصادی می‌داند.

وی هم چنین در مورد کاهش تعهدات برجامی گفت: کاهش تعهدات برجامی و توقیف نفت‌کش انگلیسی بیانگر اقدامات واکنشی ایران است و نشان می‌دهد ایران مقاومت را بلد است و در مقابل مشکلات دست و پا بسته نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز