خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب:

از انتشار اخبار و اطلاعات دقیق درباره امام حسین (ع) دریغ شده است

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۹۷۸

دبیر کل خانه کارگر گفت: مظلومیت حسین(ع) فقط به این نیست که در عاشورا شهید شدند، بلکه به این دلیل که از انتشار اخبار و اطلاعات دقیق درباره امام حسین(ع) دریغ شده است، ایشان مظلوم هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در پنجمین شب از مراسم عزاداری دهه اول محرم در خانه کارگر با بیان اینکه بیش ‌150 منبع به حادثه عاشورا پرداخته‌اند، عنوان کرد: مستندات تاریخی متفاوت با مرثیه‌خوانی است.

او ادامه داد: مظلومیت حسین(ع) فقط به این نیست که در عاشورا شهید شدند، بلکه به این دلیل که از انتشار اخبار و اطلاعات دقیق درباره امام حسین(ع) دریغ شده، ایشان مظلوم هستند.

محجوب با بیان اینکه ابومخنف اولین کسی است که مقتلی برای امام‌حسین(ع) می‌نویسد و مقاتل دیگر از جمله مقتل سید بن طاووس با استناد به آن مقتل نوشته شده، گفت: آنچه ما انجام می‌دهیم مقتل خوانی است. ما از روی این کتاب یعنی کتاب سید بن طاووس بخشی از حادثه عاشورا را بازخوانی می‌کنیم.

او عنوان کرد : امام حسین (ع) از مکه که حرکت می‌کند به قصد شهادت به کوفه می‌رود. این سوال همواره مطرح بوده که آیا امام حسین(ع) برای شهادت به کربلا می‌رفت یا برای حکومت؟ سید طاووس بارها ثابت می‌کند که امام به قصد شهادت به کربلا می‌رفتند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه جریاناتی که به منابع وهابی وصل هستند در این امر تشکیک می‌کنند، تصریح کرد: امام حسین (ع) راه را به سمتی انتخاب و بعد راه را عوض می‌کند. اینکه امام هر لحظه به این فکر می‌کند که ممکن است به شهادت برسد از حرکت او مشخص است و این نشان می‌دهد که ایشان به قصد شهادت به کربلا می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز