خبرگزاری کار ایران

آذری جهرمی در گفت‌وگو با ایلنا:

رسانه‌ها نیاز به آزادی عمل دارند/ ۵ لایحه جدید فضای مجازی در حال تدوین است

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۸۸۹

‌وزیر ارتباطات و فناوری گفت: رسانه‌ها نیاز به آزادی عمل دارند اما در چارچوب‌های سنتی با آن ها برخورد می‌شود.

محمدجواد آذری جهرمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره ۵ لایحه جدید فضای مجازی و اینکه این لایحه چه زمانی اجرایی خواهد شد، گفت: لایحه جدید فضای مجازی در کمیسیون فرهنگی در حال بررسی است و باید گفت بحث رسیدگی به فضای مجازی کاملا جدی است. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: چارچوب‌های قانونی مورد نیاز برای فضای مجازی در قالب  ۵ لایحه تدوین شده است که یک لایحه آن در دولت  مطرح است و ۴ لایحه دیگر در مرحله مقدماتی است که با مجلس به اشتراک گذاشته‌ایم و کمیسیون فرهنگی در حال رسیدگی است تا به جمع بندی برسد.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا قرار است در فضای مجازی محتوا محدود و مرزبندی شود ، گفت: در حال حاضر بحث چارچوب‌هاست، امروز تجارت، حمل و نقل و بسیاری از کسب و کارها به فضای مجازی آمده‌اند و نیاز به مقررات جدید دارند.

آذری جهرمی افزود: برخی از مقررات باید حذف شود. حقوق افراد در فضای مجازی و مسائل این چنینی نیاز به چارچوب دارد که در کشور ما وجود ندارد،فقدان همین امر کسب و کارها را دچار مشکل می‌کند. به طور مثال رسانه‌ها نیاز به آزادی عمل دارند که با چارچوب‌های سنتی با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: در حدود مسائل حقوقی و زیر ساختی  ۵ لایحه با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس و قوه قضائیه آماده کرده‌ایم که لایحه حقوق افراد و حریم خصوصی را به مجلس فرستاده‌ایم که آماده طرح در دولت است و ۴ لایحه دیگر در دست بررسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز