خبرگزاری کار ایران

ایندیپندنت تحلیل کرد؛

رییس‌جمهور ایران تاکنون عاقلانه عمل کرده است/ ترامپ باید هرچه سریعتر به برجام بازگردد

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۳۷۳

ایندیپندنت در تحلیلی به بررسی روابط میان ایران و آمریکا پرداخت و نوشت: اکنون باید امیدوار باشیم که تلاش ماکرون برای کاهش تنش‌ها موفقیت‌آمیز باشد و منتظر باشیم تا افرادی مانند پمپئو و جان بولتون با تصمیمات خود تنش‌ها را افزایش ندهند و به زودی از قدرت کنار بروند.

به گزارش ایلنا به نقل از ایندیپندنت، رییس‌جمهور آمریکا تاکنون و در این مدت تنها حرف‌های تهدیدآمیز زده است و باعث شده است مردم آمریکا از رییس‌جمهور خود ناامید شوند.

در این میان متحد ترامپ یعنی نتانیاهو نگران گفت‌وگوی میان ایران و آمریکاست و تلاش هایی در این راستا می‌کند اما ترامپ باید هر چه سریع‌تر متوجه اشتباهات خود شود و به برجام بازگردد و تحریم‌ها را بردارد تا بتواند با ایران مذاکره کند. 

ایران و آمریکا هیچ کدام خواهان جنگ با ایران نیستند. بنابراین ترامپ باید شرایط را برای گفت‌وگو با ایران فراهم کند. به نظر می‌رسد رییس‌جمهور ایران تاکنون عاقلانه عمل کرده است و ترامپ تاکنون مانند یک رییس‌جمهور عاقل و با تدبیر عمل نکرده است. بنابراین باید سعی کند با لغو تحریم‌ها اشتباهات خود را اصلاح کند.

تاکنون تمام رهبران کشورهایی که برای میانجیگری میان ایران و آمریکا تلاش کردند با شکست مواجه شدند اما به نظر می‌رسد شاید امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه بتواند میان این دو کشور نقش میانجی‌گر ایفا کند. ماکرون خواهان تمدید معافیت‌های نفتی خریداران نفت ایران است تا در ادامه امکان نجات برجام فراهم شود.

ماکرون در واقع همان کاری را انجام می‌دهد که تمام کشورهای اروپایی آن را می‌خواهند یعنی تلاش برای ایجاد صلح و ثبات و امنیت در خاورمیانه تا پایان دوره ریاست‌جمهوری ترامپ و روی کار آمدن یک رئیس‌جمهور عاقل و با تدبیر در آمریکا.

اکنون باید امیدوار باشیم که تلاش ماکرون برای کاهش تنش‌ها موفقیت‌آمیز باشد و منتظر باشیم تا افرادی مانند پمپئو و جان بولتون با تصمیمات خود تنش‌ها را افزایش ندهند و به زودی از قدرت کنار بروند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز