خبرگزاری کار ایران

موسوی لارگانی در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی:

طرح تجاری‌سازی صنایع دستی در کشور به همت مونسان کلید خورده است

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۲۶۹

نماینده فلاورجان تاکید کرد: طرح تجاری سازی صنایع دستی در کشور به همت مونسان کلید خورده و قرار شده صنایع دستی در کشور فله‌ای به فروش نرسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید ناصر موسوی لارگانی (نماینده مردم فلاورجان)  در دفاع از مونسان گفت: وزارت میراث فرهنگی به همت مجلس دهم تاسیس شده و لازم است در ابتدای راه یک مسئول کاربلد را انتخاب کنیم تا زیرساخت‌های وزارتخانه به درستی پایه‌ریزی شود.

وی ادامه داد: از جمله فعالیت‌های مونسان می‌توان به تحرک قابل ملاحظه در ثبت میراث فرهنگی، تقویت بخش خصوصی، توجه به سایر نهادها برای مرمت آثار تاریخی، سرمایه‌گذاری در ساخت هتل و رشد ۵۰ درصدی گردشگران ورودی، هماهنگی برای صدور ویزا و لغو روادید با کشورهای بازار هدف اشاره کرد.

به گفته او، نگاه مونسان در توسعه میراث فرهنگی و گردشگری همواره معطوف به مشارکت بخش خصوصی است. مونسان در حوزه سیاسی نیز با جریان‌ها و جناح‌های موجود همکاری داشته اما هیچگاه به مسائل جناحی ورود نکرده است.

این نماینده مجلس یادآور شد: سازمان جهانی گردشگری، ایران را جزء ۱۰ کشور نخست جهان در زمینه داشتن پتانسیل‌های گردشگر می‌داند. درعین حال بنابر اعلام بانک مرکزی، ۱۲ میلیارد دلار سهم گردشگران در کشور است که با افزایش ۶۰ درصدی مواجه شده است. هرچند انتظارات بیشتر است. مونسان در حوزه گردشگری به برخی از محدودیت‌ها و شئونات اسلامی واقف است و عمل کرده است.

لارگانی درخصوص فعالیت‌های مونسان در حوزه صنایع دستی گفت: ۶۰۰ میلیون دلار صادرات صنایع دستی توسط گردشگران خارجی داشتیم. همچنین بیش از ۳۶۰۰ میلیارد تومان صنایع دستی در داخل کشور فروش داشت چراکه طرح تجاری سازی صنایع دستی در کشور به همت مونسان کلید خورده و قرار شده صنایع دستی در کشور فله‌ای به فروش نرسد.

این نماینده خاطرنشان کرد: لازم می‌دانم چند نکته از نکاتی که همکاران مخالف اشاره کردند را بگویم. آنها میگویند مونسان به آمار و ارقام تکیه دارد. اگر  مونسان بخواهد از هتل‌ها بگوید باید آمار دهد،‌ از بومگردی آمار دهد و از اشتغال ایجاد شده باید آمار دهد. پس چگونه باید به ما بفهماند که در زمان ریاست خود در میراث و گردشگری چه کرده با چه پارامتری جز آمار می‌تواند عنوان کرد؟ درعین حال برخی به نزدیکی او به رییس‌جمهور اشاره می‌کنند این امر گزینه مثبت است. برخی می‌گویند مونسان عده‌ای را از کیش آورده چراکه مدیری موفق بوده و آن مدیران موفق را در حوزه‌های مختلف به کار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز