خبرگزاری کار ایران

نوروزی در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی:

مشخص نیست چند نفر از مدیران وزارتخانه میراث فرهنگی از ایثارگران انتخاب می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۲۴۹

نماینده رباط‌کریم بر لزوم حضور ایثارگران در وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد و گفت: مشخص نیست که چند نفر از مدیران این وزارتخانه که قرار است تشکیل شود، از بین مدیران ایثارگران انتخاب می‌شوند و آیا با استناد به ماده ۴۱ خدمات به ایثارگران، مدارک تحصیلی آنها لحاظ می‌شود و در آینده فرزندانشان می‌توانند به جای پدران مشغول شوند؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، نوروزی نماینده رباط‌کریم که به عنوان موافق حضور مونسان در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری صحبت می‌کرد، گفت: کشور ایران با حدود ۱۵ کشور همسایه است که جمعیت این کشورها بالغ بر ۶۰۰ میلیون نفر است و این همسایه‌ها علاقه بسیاری دارند تا با ایران ارتباط داشته باشند و به عنوان توریست و گردشگر وارد کشور شوند و اگر ما بتوانیم بخش توریستی و گردشگری را تقویت کنیم، می‌توانیم درآمد خوبی کسب کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز در دنیا صنعت گردشگری دومین صنعت پولساز بعد از نفت است، گفت: باید حوزه‌های گردشگری را تقویت کنیم و با افزایش تبلیغات مناسب، ایجاد خدمات خوب، توجه به زیرساخت‌ها همچون اینترنت پرسرعت به افزایش حضور گردشگر به کشور کمک کنیم.

نماینده رباط‌کریم افزود: مونسان باید امروز به سوالاتی پاسخ بدهد و اگر پاسخ به این سوالات نمایندگان را قانع کرد، قطعا آنها به وی رأی خواهند داد. وزیر پیشنهادی برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید بگوید که جایگاه این حوزه در اسناد بالادستی چیست و چه اقداماتی برای توجه به گردشگری و اهداف وزارتخانه وی در سند بالادستی انجام داده است.

وی ادامه داد: باید مشخص شود برای رهاسازی صنوف این حوزه از قانون نظام صنفی، تدوین سند جامع گردشگری، برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری، ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت، توجه به جنگل‌های شمال و شمال‌غرب کشور، ثبت بین‌المللی صنایع دستی کشور و میراث فرهنگی چه برنامه‌ها و اقداماتی قرار است انجام شود.

نوروزی افزود: مونسان باید اعلام کند که قانون حمایت از استادکاران و هنرمندان صنایع دستی و همچنین استفاده از خیران مسلمان برای امور گردشگری در چه مرحله‌ای است و وضعیت توسعه گردشگری سلامت و کشاورزی چگونه است.

نماینده رباط‌کریم بر لزوم حضور ایثارگران در وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد و افزود: مشخص نیست که چند نفر از مدیران این وزارتخانه که قرار است تشکیل شود، از بین مدیران ایثارگران انتخاب می‌شوند و آیا با استناد به ماده ۴۱ خدمات به ایثارگران، مدارک تحصیلی آنها لحاظ می‌شود و در آینده فرزندانشان می‌توانند به جای پدران مشغول شوند؟

وی ادامه داد: یکی از پرسش‌های مهم امروز این است که چند منطقه نمونه گردشگری در کشور طراحی شده و در آینده افتتاح می‌شود؟ سند جامع گردشگری چه زمانی قرار است تصویب شود و راهکار جلوگیری از برگزاری تورهای غیرمجاز و توجه به تورهای مذهبی چیست؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز