خبرگزاری کار ایران

کبیری در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

۱۸ سال از فضای آموزش و پرورش جدا بودید/ حاجی میرزایی اعتقادی به تدریس زبان مادری در مدارس محلی ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۱۷۴

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: سوابق شما نشان می‌دهد که حدود ۱۸ سال از بدنه و فضای آموزش و پرورش جدا بودید و در زمان حضورتان نیز در بخش نهضت سوادآموزی حضور داشتید که در برنامه پیشنهادی شما وضعیت نهضت سوادآموزی نیز روشن نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدتقی کبیری در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: محسن حاج‌میرزایی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت خانه بسیار مهم و حساس آموزش وپرورش تعیین شده و سوابق مدیریتی و اخلاق ایشان هم بر همگان روشن است اما براساس وظیفه که قسم خوردیم لازم است نکاتی را در راستای مخالفت با این پیشنهاد بگویم اما باید بگویم که متاسفانه رئیسجمهور پیشنهاد وزارت را در دقیقه ۹۰ مطرح کرد که موضوع حساسیت زمان نیز مطرح شود.

وی خطاب به حاج میرزایی ادامه داد: سوابق شما نشان می‌دهد که حدود ۱۸ سال از بدنه و فضای آموزش و پرورش جدا بودید و در زمان حضورتان نیز در بخش نهضت سوادآموزی حضور داشتید که در برنامه پیشنهادی شما وضعیت نهضت سوادآموزی نیز روشن نیست. با وجود چندین میلیون بیسواد که در این حوزه داریم البته موضوع برای حضور در این وزارتخانه شرط لازم است اما کافی نیست.

این نماینده مردم ادامه داد: برنامه پبشنهادی شما کلی و آرماگرایانه صرف و نه  واقع‌گرایانه است. با وجود سهم ۴ درصدی از تولید ناخالص ملی و با وجود حدود یک میلیون نفر معلم و ۱۳ میلیون دانش آموز چه برنامه‌ای برای اضافه این سهم ۴ درصد دارید؟ در برنامه پیشنهای شما کلی‌گویی مطرح شده است همچنین درباره خرید خدمت، نهضتی‌ها، شرکتی‌ها در برنامه شما مباحث اجرایی و عملیاتی شدن علیرغم برنامه آرمانی وجود ندارد 

کبیری با اشاره به مدارس کانکسی در برخی نقاط کشور گفت: برنامه زدودن مدارس کانکسی مشخص نشده است. رتبه بندی معلمان در کجای برنامه شما جای دارد؟ برنامه رتبه‌بندی یکسال است که در برنامه دولت است؛ شما مسئول دفتر دولت بودید، در این باره چه کردید؟ در برنامه شما همچنین تبصره یک ماده ۱۷ درباره نهضتی‌ها و حق‌التدریسی ها مشخص نشده است. 

وی ادامه داد: برنامه علملیاتی برای اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی و تدریس زبان مادر در مدارس محلی وجود ندارد. هقته گذشته در همین مجلس یادآوری کردیم برنامه اجرایی‌تان را برای اجرای اصل ۱۵ مشخص کنید؛ مشخص است که برنامه ندارید. شما هم مانند برخی از گذشتگان اعتقادی به این اصل ندارید .

وی ادامه داد: آیا شما توان دارید که حافظ مطالبات فرهنگیان باشید و رئیس‌جمهور را در شورای عالی آموزش و پرورش متقاعد کنید؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز