خبرگزاری کار ایران

نماینده گناباد در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

حاجی میرزایی به جایگاه زنان در آموزش و پرورش اهمیت می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۱۶۰

نماینده گناباد و بجستان گفت: حاجی میرزایی شخصی یک رنگ و پاکدست است و به جایگاه زنان در آموزش و پرورش اهمیت می‌دهند. او برای مردم احترام قائل است و به آنها عشق می‌ورزد. او آینده‌نگر تحول خواه است و قدرت طلب و جاه‌طلب نیست. ایشان قول دادند که از شایسته‌سازی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ حمید بنایی نماینده گناباد و بجستان به عنوان موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش  بیان کرد: ما طی روزهای گذشته نشست‌های متعددی در کمسیون‌‎ها و فراکسیون‌های مختلف داشتیم و من خواهش می‌کنم که کاش نمایندگان در این خصوص مطالعه می‌کردند. همه ما می‌دانیم که نظام آموزش و پرورش جایگاه بالایی دارد ما از حاجی میرزایی خواستیم که آموزش و پرورش را سیاسی نکند زیرا آموزش و پرورش مربوط به کل جامعه است.

وی ادمه داد: می‌دانیم که حدود  ۱۸ میلیون دانش‌آموز و یک میلیون فرهیخته در جامعه ما وجود دارد از این رو مقوله آموزش و پرورش اهمیت میابد. حاجی میرزایی برنامه‌هایش را به ما اعلام کرد. او عنوان کرد که در هیچ کجای دنیا ۲۳ نوع مدرسه وجود ندارد و باید در همه جا دو نوعه مدرسه دولتی و غیر دولتی وجود داشته باشد. رسیدگی به نظام رتبه‌بندی معلمان، پرهیز از سیاست‌زدگی و مطالبات حق فرهنگیان از جمله برنامه‌های ایشان است که باید ادا شود.

بنایی گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش طبق تبصره ۱۷ ساماندهی نیروهای خرید خدماتی، نهضت سوادآموزی و معلمان مهد کودک‌ها از آنها حمایت خواهد کرد. ایشان همچنین دانشگاه فرهنگیان را مورد حمایت قرار دادند و به آسیب‌های اجتماعی مدارس واقف هستند و در این باره گفته است که به همه این امور رسیدگی خواهد کرد. او قول داده است که شأن معلمان مدارس خارج از کشور حفظ و به مطالبات آنها رسیدگی شود.

وی افزود:‌ حاجی میرزایی شخصی یک رنگ و پاکدست است و به جایگاه زنان در آموزش و پرورش اهمیت می‌دهند. او برای مردم احترام قائل است و به آنها عشق می‌ورزد. او آینده نگر تحول خواه است و قدرت طلب و جاه طلب نیست. ایشان قول دادند که از شایسته‌سازی استفاده کنند.

بنایی ادامه داد: او تحولات آموزش و پرورش را می‌داند و چهار مرتبه در این زمینه برگزیده جهانی شده است او مشقت‌های معلمان را می‌داند. او مرام و منش معلمی دارد و در عین حال مدیر است. بهبود راهبردی آموزش و پرورش یکی از دیگر از برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است. وی همچنین در راستای پیاده‌سازی صلاحیت حرفه‌ای مدیریان تمرکز کرده و انتصاب مدیران را اصلاح خواهد کرد.

این نماینده مجلس در پایان گفت: حاجی میرزایی عقیده دارد واگذاری اختیارات به مدارس موجب افزایش اعتماد در میان مدیران, والدین و دانش آموزان خواهد شد. توجه به انتصاب آموزش و پرورش،‌معیشت معلمان و اصلاح این مسائل بسیار حائز است. از طرف دیگر استفاده از ظرفیت‌های موجود نهادها نیز جز برنامه‌های ایشان است. همچنین ارتقا بهره‌وری که یکی از ‌حلقه‌های مفقوده است یکی از تخصص‌‎های او است. در این میان اجرای سند تحول بنیادین که ماموریت اصلی آموزش و پرورش است یکی دیگر از اهداف مهم حاجی‌میرزایی است زیرا او روحیه ماموریت‌گرایی دارد و می‌تواند برنامه‌های کلان را اجرایی کند. امیدورایم که همگی رای مثبت به ایشان بدهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز