خبرگزاری کار ایران

در صحن؛

گزارش کمیسیون آموزش درباره پذیرش خارج از ظرفیت دانشجو در دانشگاه آزاد قرائت شد

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۰۱۰

گزارش کمیسیون آموزش در خصوص پذیرش خارج از ظرفیت دانشجو در دانشگاه آزاد قرائت و عنوان شد که ۵۹۹ نفری که اسامی آنها به اشتباه به عنوان پذیرفته شدگان اعلام شده حق ثبت نام در پذیرش سال آینده دولتی و آزاد را دارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سید حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گزارش این کمیسیون در خصوص پذیرش خارج از ظرفیت دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی را در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس به شرح زیر قرائت کرد: پس از برگزاری آزمون ورود به دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ و اعلام اسامی پذیرفته شدگان و پس از آن اسامی افراد ذخیره و بعد از گذشت چند روز در سال تحصیلی در برخی رشته‌ محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد که پذیرش افراد به درستی صورت نگرفته و در پی اشتباه سیستمی، افراد علی رغم ثبت نام، دریافت کارت دانشجویی یا حتی انتخاب واحد، مجاز به ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی نیستند. این موضوع سبب بلاتکلیفی و ایجاد مشکلات فراوانی برای افراد شد و اعتراض آنها را در پی داشت.

نمایندگان مجلس با رصد موضوع خواستار پیگیری مجلس شدند و این موضوع فورا در دستور کار کمیسیون آموزش قرار گرفت و کمیته آموزش عالی و دانشگاه‌های این کمیسیون ماموریت یافت تا پس از بررسی همه جانبه موضوع، گزارش خود را ارائه کرده و با هم نشینی دستگاه‌های ذیربط موضوع را حل و فصل کند.

این امر با تشکیل پنج جلسه مداوم و پی در پی و با حضور همه مسئولان امر اعم از رئیس و مدیران دانشگاه آزاد، مدیران سازمان سنجش، مدیران و معاونان وزارت علوم، مدیران و معاونان وزارت بهداشت صورت پذیرفت. مشروح این جلسات طی گزارشی به کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی ارسال شده است.

کمیسیون آموزش جمع بندی خود در پایان جلسه پنجم را به شرح زیر اعلام می‌کند: آمار قطعی و نهایی پذیرش امسال به همراه اسامی افرادی که دچار مشکل شده بودند به تفکیک رشته محل و مراحل وقوع تخلف به طور رسمی به کمیسیون و کمیته اعلام و مستندات آن واصل شد. موضوع توسط اعضای کمیسیون، کمیته و دیگر نمایندگان و مسئولان اجرایی به بحث گذارده شده و افراد نقطه نظرات خود را بیان کردند. در نهایت اعلام شد که مجموع افرادی که پس از ایجاد ظرفیت‌های جدید، انتخاب رشته مجدد، جایابی مجدد و استفاده از تمامی راهکارهای قانونی علی رغم دریافت کد دانشجویی به دلیل عدم کسب تراز علمی مجاز به تحصیل نیستند ۵۹۹ است. کف تراز علمی در رشته پزشکی ۹۵۱۲، در رشته دندانپزشکی ۹۵۴۰ و در داروسازی ۹۳۰۳ است و این افراد تراز علمی را کسب نکرده‌اند و امکان هیچ نوع پذیرشی برای آنان وجود ندارد و در صورت اعلام پذیرش آنان برای حدود ۱۰ هزار نفر جدید که بین این افراد و آخرین نفر پذیرش شده هستند حق جدید ایجاد خواهد شد.

همچنین رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه متخلفان فردی در مرکز کامپیوتر دانشگاه آزاد و موسسه‌ای آموزشی در ساری بوده‌اند اعلام کرد که افرادی در این قضیه بازداشت شده‌اند. در نهایت موارد ذیل مورد توافق مسئولان قرار گرفت.

۱- به هیچ عنوان ارقام و آمار جدیدی توسط دانشگاه آزاد یا نهادها و سازمان‌های دیگر اعلام نشود.

۲- شهریه‌ها و هزینه‌های اخذ شده از افراد بازگردانده شود و در صورت تایید قوه قضائیه به افراد خسارت نیز پرداخت شود.

۳- با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور دانشگاه‌های دولتی با افرادی که در این دانشگاه‌ها پذیرفته شده بودند اما با اعلام قبولی در دانشگاه آزاد در دانشگاه دولتی ثبت نام نکرده‌اند، همکاری کند و با ارائه مهلت جدید پذیرش از آنان ثبت نام به عمل آورد.

۴- با همکاری سازمان نظام وظیفه مشکل حضور و غیبت در خدمت سربازی برای افرادی که به اشتباه اسامی آنان اعلام شده حل شود.

۵- کمیسیون آموزش پیگیر نحوه برخورد با متخلفان این موضوع خواهد بود.

۶- از این پس شکایات افراد بایستی به صورت موردی و مکتوب و با مستندات به کمیسیون و نمایندگان ارائه شود.

۷- حق ثبت نام در پذیرش سال آینده دانشگاه دولتی و آزاد برای این ۵۹۹ نفر که اسامی آنها به اشتباه به عنوان پذیرفته شدگان اعلام شده محفوظ باشد.

همچنین کمیسیون متعاقبا طرحی را برای اصلاح شیوه سنجش و پذیرش در دانشگاه آزاد به صحن مجلس ارائه خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز