خبرگزاری کار ایران

سفیر استرالیا در روسیه:

حضور استرالیا در ائتلاف دریایی به معنی موافقت کامل با مواضع آمریکا نیست

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۸۹۴

سفیر استرالیا در روسیه بر مخالفت دولت کشورش با خروج ترامپ از برجام تاکید کرد و گفت: حضور کشورش در ائتلاف دریایی به معنی موافقت کامل با مواضع آمریکا نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «گرام میهان»، سفیر استرالیا در روسیه در خصوص پیوستن استرالیا به ائتلاف آمریکایی خلیج فارس گفت: ما معتقدیم که حفاظت از کشتیرانی بین‌المللی‌ در خطوط آبی بین‌المللی بسیار اهمیت داد. درست است که این خطوط آبی در خارج از استرالیا  هستند، استرالیا کشتی‌رانی دارد و کالاهایی مانند نفت دارد که باید از مسیر  آب‌های بین‌المللی به مقصد خود برسند و دیدگاه قاطع  ما این است که امنیت کشتی‌رانی در آب‌های بین‌المللی باید حفظ شود.

وی در ادامه افزود: می‌خواهم با صراحت بگویم این حضور ما به معنی موافقت کامل ما با موضع آمریکا در برابر ایران یا موضوع توافق هسته‌ای ایران نیست.

سفیر استرالیا در روسیه در ادامه بر مخالفت کشورش با خروج یک جانبه آمریکا از برجام تاکید کرد. 

وی هم چنین گفت: ما کاملا آگاه و مراقبیم و می‌گوییم که حضور  ما در ائتلاف دریایی تنگه هرمز، به معنی این نیست که با تمامی اقدامات آمریکا راجع به توافق هسته‌ای موافقیم. اگرچه این دو موضوع به هم مرتبط هستند اما تفاوت‌هایی نیز وجود دارد و من فکر می‌کنم که کشورهایی که در حال بررسی برای پیوستن به این ائتلاف دریایی قرار دارند نیز در همین وضعیت هستند چراکه کشورهای اروپایی با خروج آمریکا از برجام موافق نیستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز