خبرگزاری کار ایران

احمدی لاشکی در نطق میان دستور:

ابر پروژه آزادراه تهران- شمال دهه فجر افتتاح می‌شود/ شاهد عذرخواهی کلانتری از نمایندگان نبودیم

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۸۰۳

نماینده مردم نوشهر در مجلس ضمن انتقاد از صحبت های اخیر رئیس سازمان محیط زیست، تاکید کرد تا امروز کلانتری از نمایندگان مجلس عذرخواهی نکرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، «قاسم احمدی لاشکی» درجلسه علنی امروز (دوشنبه ۱۱ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: نطق خود را با توجه به خبطه ۲۱۵ نهج البلاغه و فرمایش مولایم علی(ع) آغاز می کنم، خدایا کاری کن که از چیزهای ارزشمند زندگی، جانم از اولین چیزی باشد که از من می گیری، یعنی نکند قبل از اینکه  جانم را می گیری انصاف، شرف، عدالت، راستگویی و مهم‌تر از همه ادب و اخلاق را از من گرفته باشی.

نماینده مردم  نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: رئیس جمهور، مصوبه دیروز هیات دولت برای ایجاد منطقه آزاد تجاری-اقتصادی مازندران با سه منطقه متصل به هم نوشهر، فریدون کنار و امیرآباد موجبات شعف و شادمانی مردم نجیب مازندران را فراهم کرد، به عنوان سخنگوی مجمع نمایندگان استان مازندران از همه همکاران و عزیزانی که برای این مهم تلاش داشته اند، خصوص معاون اول رئیس جمهور، وزیر ارتباطات و استاندار مازنداران که وعده تصویب آن را اعلام داشته و روز گذشته در دولت دفاع تمام قد کرده و همچنین از زحمات اعضای دولت که علاوه بر تلاششان پیام محبت آمیز تبریک شان را دریافت کرده ام، قدرشناسی کنم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: رئیس جمهور، عده ای از نیروهای زحمت کش ادارات، نهادها و شهرداری ها سال های متمادی است که عاشقانه و با تمام وجود برای دستگاه های اداری خود زحمت می کشند متاسفانه با وجود سال ها خدمت صادقانه همچنان به عنوان نیروی شرکتی و قراردادی به کار مشغول هستند و از عدم امنیت شغلی خود نگران هستند، انتظار است دستور فرمایید سازمان امور اداری و استخدامی کشور در تبدیل وضعیت شغلی آنها به عنوان نیروی پیمانی و رسمی اقدام کنند.

وی ادامه داد: ضمنا یادآور می شوم به فرمایش مقام معظم رهبری، بازنشسته از شاغل جدا نیست، بازنشسته آیینه مشاغل است و بر دولت فرض است برای همسان سازی حقوق، مطالبات و پاداش پایان خدمت و بیمه تکمیلی بازنشستگان اقدام فوری شود چرا که شرایط امروزشان بسیار سخت و شکننده است، حرمتشان نگهدارید تا بعدها حرمت مان را نگه دارند.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس گفت: این روزها از اقدامات موثر دستگاه قضا صحبت های فراوانی می شنویم، برخوردهای جدی ریاست قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی امید به آینده را زنده کرد و وظیفه می دانم ضمن تشکر و حمایت، اعلام کنم به موازات  برخورد با سوء استفاده کنندگان و سود جویان لازم است از مدیران پاک دست و فعال و از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی تقدیر نیز صورت پذیرد تا انگیزه تلاش و کار قوت یافته و موجبات آرامش برای سرمایه گذاری فراهم شود و  موجبات فرار سرمایه در این شرایط خاص اقتصادی شاهد نباشیم.

احمدی لاشکی در ادامه نطق خود بیان داشت: وزیر راه و شهرسازی و ریاست بنیاد مستضعفان، بازدید دو روز گذشته اینجانب از روند پیشرفت قطعه یک آزاد راه تهران- شمال و تلاش وصف ناپذیر کارگران  سخت گوش بازدید کردم که نوید روزهای خوش را به ذهن متبادر می سازد و مرا به این باور رساند که این بار وعده دولت برای افتتاح ابر پروژه آزاد راه تهران شمال حداکثر تا دهه  مبارک فجر سال جاری تحقق خواهد یافت.

وی افزود: از این بابت ابتدا تشکر و قدرانی را از این پروژه عمرانی عظیم کشور اعلام داشته و از رئیس جمهور می خواهم به فکر مدیریت حجم گسترده مسافران برای همه روزهای هفته در منطقه بوده و دستور دهد برنامه ریزی لازم برای اقدامات زیربنایی و فرهنگی شهرهای مقصد یعنی چالوس، نوشهر و کلاردشت انجام پذیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: ضمنا همینجا از اقدام موثر و افتتاح توسعه ترمینال فرودگاه نوشهر در هفته گذشته از وزیر و مدیرعامل فرودگاه های کشور قدردانی می کنم و همینجا یاردآور می شوم وزیر راه پروژه مهم مرزن آباد در محور کندوان که حاصل زحمات شما است از سرعت قابل قبولی برخوردار نیست و موجبات  ناراحتی مردم منطقه را فراهم آورده ، شایسته است در سرعت بخشیدن به این پروژه اقدام جدی صورت پذیرد.

این نماینده مجلس خطاب به کلانتری معاون با اخلاق رئیس جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: به جای صرف انرژی بیهوده برای انجام فعل غیر ممکن انتقال آب دریای خزر موضوع پسماند خطه شمال را پیگیری و حل کنید، نمایندگان مجلس به خصوص نمایندگان شمال کشور تمام تلاش خود را مصروف حل آن کرده اند.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی اظهار داشت: عذرخواهی  شما از نمایندگان را شاهد نبودیم اما برادرم عذرخواهی از دیگران و اقرار به اشتباه جزء ارزش های فرهنگ اسلامی است که لازم به اشاعه آن بوده  ، عذرخواهی نشانه رشد فرهنگی بوده و فرهنگی است که جز مکارم اخلاقی است اما برخی اهانت به خویش تصور می کند حال که شما عذرخواه نیستید من به جای شما به خاطر سخنی که سبب جریحه دار شدن احساسات شما شده عذرخواهی می کنم.

وی افزود: تذکر می دهم پروژه زباله سوز نوشهر با پیشرفت ۹۶ درصدی که دولت با همکاری شهرداری در حال اجرا است و هفته گذشته معاون اول رئیس جمهور وعده تزریق ۲۰ میلیارد تومانی پایانی آن را اعلام نموده است را سریعا به اتمام برسانید.

این نماینده مجلس خطاب به وزیر ورزش و جوانان گفت: از افتتاح مدرن ترین استادیوم ورزشی شمال کشور با نام مبارک شهدای نوشهر در هفته گذشته جوانان ورزشی تشکر می کنم و یادآور می شوم پروژه مشابه در حال ساخت چالوس را که اعتبارات آن هم از سفر مقام معظم ر رهبری بوده به دقت نظارت و پیگیری کنید تا با سرعت بخشیدن به انتها رسیده و در اختیار جوانان قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز