خبرگزاری کار ایران

مختار در نطق میان دستور:

خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرده است/ چرا با خاطیان سیل اخیر در وزارت نیرو برخوردی نشد؟

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۷۹۳

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از عملکرد دولت و وزارت نیرو در خصوص بی‌توجهی به برخوردار با خاطیان این وزارتخانه که با سوء مدیریت باعث بروز سیل اخیر استان خوزستان شدند، انتقاد کرد.

 به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، جلیل مختار در نشست علنی امروز(دوشنبه ۱۱شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت‌گویی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، گفت: امروزه کشور ایران اسلامی با حضور مقتدرانه در همه عرصه‌های بین‌المللی به ویژه در پاسخ عزتمندانه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به توقیف غیرقانونی نفتکش ایرانی در جبل‌الطارق الحمدلله نظام جمهوری اسلامی در اوج اقتدار و عزت قرار دارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، خطاب به رئیس جمهور، ادامه داد: خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرده است، شرایط کنونی این استان با وجود همه پتانسیل‌ها در حوزه‌های مختلف در پاسخگویی به عنوان عملکرد دولت تدبیر و امید، آیا عملکرد دولت به مردم خوزستان به ویژه آبادان و خرمشهر که به عنوان دو شهر یادگار ۸ سال دفاع مقدس برای حضرتعالی واقعا قابل دفاع می‌باشد؟ پس چرا خاطیان سیل اخیر استان خوزستان در وزارت نیرو به سوء مدیریت در منابع آب کشور تاکنون برخوردی نشده است؟

وی تصریح کرد: چرا در سال گذشته با پیش بینی های غیرمسئولانه وزارت نیرو در ذخیره‌سازی آب پشت سدها از یک سو باعث افزایش اثرات بحران آب که منجر به از بین رفتن نخیلات آبادان، خرمشهر و شادگان شده است، از سوی دیگر با تکرار خطای دوباره عدم رهاسازی در موعد مقرر که منجر به سیل اخیر و از بین رفتن باقی مانده کشاورزی استان خوزستان به ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر گردیده است.

مختار یادآور شد: حاصل این سوء مدیریت در منابع کشور هم‌اکنون در شهرستان آبادان باعث کاهش محسوس کیفیت آب شرب از نظر بهداشتی و سختی کدورت بسیار بالای آب شرب که حتی با چشم غیرمسلح قابل مشاهده است. چه کسی باید پاسخگوی سلامت جامعه در شهرستان آبادان باشد؟

وی خطاب به رئیس جمهور، خاطرنشان کرد: بر اساس کدام اصصل قانون اساسی، شورای عالی اداری مغایر با قانون مصوب مجلس شورای اسلامی موضوع الحاق دانشگاه صنعت نفت آبادان به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتقل می کنند که عینا مغایر با قانون مصوب شرح وظایف وزارت نفت در سال ۱۳۹۲ است. آیا تصمیمات شورای عالی اداری نافذتر از قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است؟

مختار افزود: با سیاستگذاری اشتباه دولت در مناطق آزاد با تصویب مصوبه‌هایی همانند ثبت سفارش کالا، استقرار گمرکات در داخل مناطق آزاد، متاسفانه اکثر کارکردهای بین‌المللی مناطق آزاد از بین رفته است. این محدودیت به حدی رسیده که امروز مناطق آزاد نه تنها قادر به جذب سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌های عمرانی در محدوده خود نشده‌اند، بلکه حتی در پرداخت حقوق پرسنل خود درمانده‌اند.

وی خطاب به وزیر نفت، عنوان کرد: تیپ قرارداد منعقده باید تابع حداقل شاخص‌های شرایط کار باشد، چرا در پالایشگاه آبادان بدون هر گونه شاخص‌های حجمی مانند تامین دستگاه و تجهیزات و تامین مواد اولیه مورد نیاز تنها با وجود یک شاخص، همانا نیروی انسانی، قراردادهای به تیپ حجمی منعقد می‌شود که این امر بزرگترین اجحاف به حق و حقوق کارگران ارکان ثالث پالایشگاه آبادان است.

مختار خطاب به وزیر کشور، افزود: سود حاصله از سهمیه فروش سوخت مرزنشینان شهرستان آبادان که از سال ۱۳۹۲ تاکنون مسکوت مانده بود، با پیگیری‌های مستمر و دستور اخیر حضرتعالی در خصوص افتتاح حساب متاسفانه تاکنون هیچ مبلغی به حساب مرزنشینان واریز نشده است. چرا در نحوه هزینه کرد مالیات‌های ارزش افزوده و آلایندگی در شهرداری آبادان نظارت نمی‌شود که ما امروز شاهد وضعیت نامطلوب فضای سبز و اسفالت معابر و خدمات شهری باشیم. تا کی ما شاهد توافقات پشت پرده بعضی از اعضای شورای اسلامی شهر بدون هر گونه اثرگذاری در خدمات‌رسانی شهری و مطالبات عمومی شهروندان آبادان باشیم؟ تا کی وضعیت اسفناک معابر عمومی و خدمات شهری را به شیوه سیاسی بر گردن نمایندگان مجلس شورای اسلامی حواله کنیم؟

این نماینده مردم در مجلس دهم، خطاب به وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: جاده آبادان-اروند کنار به قتل گاه تبدیل شده است مگر لازمه تکمیل و اتمام این پروژه سی ساله، داشتن ردیف ملی در بودجه کشور نیست، مگر این امر تحقق پیدا نکرده است؟ پس چرا در تکمیل جاده تسریع داده نمی‌شود تا دیگر شاهد تصادفات و جان باختن عزیزانمان نباشیم؟ چرا برای فروش بلیت هواپیما به شهروندان آبادانی با قیمت مناسب اقدامی نمی‌کنید؟ چرا پروازها را، همراه با تخصیص سهمیه ویژه به شهروندان آبادانی افزایش نمی‌دهید؟

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: چرا مراکز درمان سازمان تامین اجتماعی شهرستان ابادان، خدمات درمانی قابل قبولی به بیمه‌گذاران ارائه نمی‌دهند؟ شهروندان بیمه‌گذار آبادانی جهت درمان با مشکلاتی مانند عدم داشتن داروخانه شبانه‌روزی و دارو و عدم ارائه خدمات درمانی تخصصی به صورت کافی که متاسفانه باعث ازدحام شدید بیماران مراجعه‌‎کننده به مراکز درمانی تامین اجتماعی گردیده است. مگر جنابعالی وعده افتتاح بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی را در هفته دولت نداده بودید؟ پس چرا این وعده باز هم تحقق پیدا نکرده است؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز