خبرگزاری کار ایران

خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛

ایران و حزب‌الله چالشی برای توان موشکی اسراییل

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۷۶۲

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به بررسی توان موشکی اسراییل در مقابل ایران و حزب الله پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، حملات اخیر نشان می‌دهد که اسرائیل این روزها شاهد تضعیف توان پهپادی خود است. در واقع اسراییل امروز شاهد به چالش کشیده شدن برتری پهپادی خود از سوی ایران و حزب الله لبنان است که در حال توسعه پهپادهای رزمی هستند.

حملات چند روز گذشته تغییر و پیشرفت در نیروی پهپادی ایران و حزب الله را به نمایش گذاشت. حملات تلافی جویانه لبنان نشان داد دیگر اسراییل نمی‌تواند به نیروی پهپادی خود متکی باشد. اسراییل در طی سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ در عرصه پهپادی پیشتاز بوده است. اکنون بیش از ۵۰ کارگاه محلی در حال کار بر روی پهپادهای مجهز است که گفته می‌شود و این صنعت میلیاردها دلار ارزش دارد. اما اکنون کشورهای مختلف در حال ارتقای صنعت هواپیماهای بدون سرنشین خود هستند؛ بنابراین اسراییل با چالش جدیدی مواجه شده است. حملات چند روز پیش اسراییل به حزب‌الله با واکنش سیدحسن نصرالله مواجه شد. دبیرکل حزب‌الله  تاکید کرد که اسرائیل باید بهای حملات خود به بیروت در تاریخ ۲۵ آگوست را بپردازد.

این در حالی است که ایران نیز در حال ارتقای صنایع دفاعی خود است و  به تازگی  یک پهپاد جدید رزمی با برد بیش از ۶۲۰ مایل را رونمایی کرد.

صنعت پهپاد در ایران و بسیاری از کشورهای جهان در حال رشد و گسترش است. کشورهایی مانند ایران، روسیه و چین به سرعت در حال حرکت در این مسیر و به چالش کشاندن برتری پهپادی آمریکا و اسرائیل هستند.

«یوزی رابین» رئیس سابق بخش موشکی رژیم اسرائیل نیز در زمینه قابلیت‌های موشکی اسراییل گفت: این درست است که ما در این بخش قبلا مقام اول را داشتیم ، اما امروزه همه از پهپاد‌ها استفاده می‌کنند.

وی در ادامه افزود: پهپاد، تهدید علیه هر ارتشی است، زیرا می‌تواند  با حمل بمب، تاسیسات مهم را با دقت بسیار بالا مورد هدف قرار دهد.

پیشرفت‌های ایران در زمینه پهپاد باعث شده که این امکان در اختیار متحد ایران یعنی حزب الله قرار بگیرد و ما شاهد قدرت بیشتر حزب‌الله برای مقابله با اسراییل باشیم. 

«لیران آنتبی» تحلیلگر اسرائیلی نیز در این خصوص گفت: در حالی که توان موشکی اسراییل ثابت مانده، حزب‌الله در حال ارتقای توان خود است و توسعه صنایع ساخت پهپاد در ایران موجب شده حزب الله لبنان به قابلیت‌های جدید هوایی از جمله اطلاعاتی، رزمی دست یابد.

وی در این زمینه اضافه کرد: در حالی که اسرائیل برتری فناوری خود را حفظ می‌کند، حزب الله نیز هر چه بیشتر به یک سازمان نظامی مجهز به سامانه‌های پیشرفته تسلیحاتی مانند پهپادهای نظامی و تجاری مجهز می‌شود.

این در حالی است که سیدحسن نصرالله وعده داده که حملات موشکی اسراییل از سوی لبنان بی‌پاسخ نخواهد ماند و به شدت با آن مقابله خواهد شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز