خبرگزاری کار ایران

مسعودی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مونسان به موضوع جذب توریست ورود کرده است/ حاجی‌میرزایی توانمندی اجرای سندهای بالادستی را دارد/ همه باید وزرای پیشنهادی را کمک کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۹۳۲

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کشور چین همواره ۱۴۰ میلیون نفر گردشگر در کشورهای دیگر دارد، حال اگر ما بتوانیم درصدی از این تعداد را جذب کنیم قطعا تحولی ایجاد خواهد شد. مونسان هم به موضوع جذب توریست ورود پیدا کرده است و همه باید او را کمک کنیم.

اصغر مسعودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: آقای مونسان عملکردش در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مثبت بوده هرچند که ظرفیت‌های گردشگری ما بیش از این حد است. ظرفیت هر استان ما برای گردشگری بیش از وضعیت موجود است اما عملکرد او خوب و بدون حاشیه بوده است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مونسان همواره در حوزه کاری گردشگری و میراث فرهنگی فعالیت داشته و هیچ‌گاه به حاشیه نرفته است، عنوان کرد: افرادی هم که در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بودند در زمینه خودشان تخصص دارند. اینکه مجلس هم بر وزارت شدن این سازمان تاکید کرد، به این خاطر است که برد کاری این مجموعه می‌تواند بیشتر باشد و هم اینکه نظارت مجلس و پاسخگو بودن به پارلمان خود عاملی برای این می‌شود که ما بتوانیم در این زمینه عملکرد بهتری داشته باشیم.

نماینده مردم استهبان و نی‌ریز در پاسخ به این سوال که رای بالای مجلس به مونسان چقدر می‌تواند مسیر پیش رو در این وزارت‌خانه را برای او سهل کند؟، تصریح کرد: کشور ما اگر روی بحث گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی تمرکز کند و آن را جدی بگیرد، می‌تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید هم کمک کند. رای بالا یا پایین چند ماه بعد از جلسه رای اعتماد به وزیر، فراموش می‌شود. من به وزرای پیشنهادی توصیه می‌کنم به وعده‌هایی که می‌دهند عمل کنند و این وعده‌ها قبل و بعد از جلسه رای‌گیری تفاوتی نکند.

این عضو فراکسیون امید مجلس گفت: قطعا انگیزه و توانمندی و احساس مسئولیت یک وزیر می‌تواند در مسائل مربوط به وزارت‌خانه‌اش راهگشا و کارساز واقع شود. ما حتی می‌توانیم درآمد حاصل از گردشگری را جایگزین درآمد نفت کنیم. به عنوان مثال کشور چین همواره ۱۴۰ میلیون نفر گردشگر در کشورهای دیگر دارد، حال اگر ما بتوانیم درصدی از این تعداد را جذب کنیم قطعا تحولی ایجاد خواهد شد. مونسان هم به موضوع جذب توریست ورود پیدا کرده است و همه باید او را کمک کنیم.

مسعودی در بیان ارزیابی خود از گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارت آموزش و پرورش گفت: آقای حاجی میرزایی یک سابقه طولانی در بحث مدیریتی و ارتباط با وزرای این دولت داشته‌اند و در دولت‌های سابق نیز از عملکرد وزرا ارزیابی داشتند و فردی متعهد است. ایشان در بحث وزارت آموزش و پرورش می‌خواهند برای چند میلیون دانش‌آموز و آموزگار  سیاستگذاری کنند و سند اجرای تحول بنیادین را اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه ما در آموزش و پرورش مشکل برنامه و سیاست نداریم، اظهار داشت: آموزش و پرورش در اجرای متعهدانه و پیگیرانه مشکل دارد که همه باید به وزیر کمک کنند و خود رئیس‌جمهور هم باید به این وزارت‌خانه کمک کند. ما قشر زحمت‌کشی داریم که تلاش می‌کنند و آبرومندانه زندگی می‌کنند ولی وضعیت درآمدی‌شان کفاف معیشت‌شان را نمی‌کند. در این میان بحث‌هایی از جمله نظام رتبه‌بندی معلمان و نظام هماهنگ پرداخت و اجرای سند تحول مطرح است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: آموزش و پرورش مجموعه بزرگی است که می‌تواند آینده کشور را متحول کند و برای این هدف باید به آن توجه شود و آقای حاجی‌میرزایی این توانمندی را دارد. همانطور که گفتم این توانمندی کفایت نمی‌کند بلکه دولت و شخص رئیس‌جمهور هم باید بیش ازپیش این مجموعه را حمایت کنند، البته وزیر هم باید در کابینه برای پیگیری برنامه‌ها و سندهای بالادستی تلاش کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز