خبرگزاری کار ایران

پورمختار در گفت‌وگو با ایلنا:

مونسان شناخت کاملی نسبت به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی دارد/ موفقت حاجی میرزایی در گرو شناساندن خودش به نمایندگان است

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۰۰۶

یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به گزینه‌های پیشنهادی رئیس‌جمهور برای دو وزارتخانه آموزش و پرورش و صنایع دستی و گردشگری گفت: بنده مونسان را گزینه مناسبی می‌بینم اما موفقت حاجی میرزایی در گرو شناساندن بیشتر خودش به نمایندگان است.

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: آقای مونسان از چند سال پیش وارد این حوزه شد و با رفتن به کیش و منطقه آزاد که اساس آن مبتنی بر گردشگری است، آشنایی خوبی پیدا کرد. زمانی که وارد سازمان میراث فرهنگی شد این آشنایی دقیق‌تر و عمیق‌تر و مبتنی بر سیاست‌گذاری و برنامه‌نویسی شد.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: به نظر من آقای مونسان امروز آشنایی و شناخت خوب و کاملی نسبت به مسائل گردشگری و صنایع دستی و میراث فرهنگی دارند. بنده مونسان را گزینه مناسبی می‌بینم، فعالیت‌های ایشان حاشیه‌ای نداشته و احساس من این است که مجلس هم به طور کلی نسبت به ایشان نظر منفی نداشته باشد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ با اشاره به مهمترین مسائل کشور در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری عنوان کرد: صنعت گردشگری یک صنعت جا افتاده در همه دنیا است و بسیاری از کشورها هستند که نفت و صنعت و معدن ندارند ولی از طریق صنعت گردشگری درآمد چندبرابری ایران را کسب می‌کنند. ما در حالی که در این کشور هزاران ظرفیت تاریخی و طبیعی و گردشگری داریم، باید به طور عملی مورد توجه قرار بگیرد.

این نماینده مجلس دهم یادآور شد: زیرساخت‌های صنعت گردشگری باید فراهم شده و اجازه داده شود که اشخاص حقیقی سرمایه‌گذاری کنند و حتی خارجی‌ها هم چنین آمادگی‌هایی را دارند و ما باید این امکان را فراهم کنیم که گردشگران داخلی و خارجی با قیمت‌های مناسب از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به حوزه صنایع دستی کشور به عنوان یکی از ظرفیت‌های موجود اظهار داشت: در خیلی از شهرها و روستاها می‌بینیم در داخل خانه‌ها به ساخت و تولید صنایع دستی روی آورده‌اند که از جمله می‌توان به بافتن فرش، ساخت سفال و... اشاره کرد، حال شناساندن این‌ها به دنیا خیلی مهم است. در بحث گردشگری هم باید به معرفی بپردازیم. 

پورمختار ادامه داد: به عنوان مثال در حوزه انتخابیه ما غار علیصدر از ظرفیت‌های گردشگری استان همدان است که در دنیا نظیر ندارد اما مغفول است و کسی نمی شناسد و زیرساختی برای یک میلیون گردشگری که سالیانه به صورت خودجوش به آنجا می‌آیند وجود ندارد. علاوه بر آن همدان در زمینه صنایع دستی و لاله جین فعالیت دارد و به عنوان شهر جهانی در این هنر معرفی شده است اما نیاز به اطلاع‌رسانی و تبلیغات و ایجاد زیرساخت است. از این قبیل ظرفیت‌ها در هر استان در کشور ما به شکل خود وجود دارد که نیازمند حمایت جدی هستند.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به گزینه پیشنهادی رئیس ‌مهور برای تصدی‌گری وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: به نظر من مجلس به طور کلی نسبت به آقای حاجی‌میرزایی ابهام دارد یعنی مجلس شناخت دقیقی از ایشان ندارد و خیلی‌ها ممکن است نام ایشان را برای اولین بار شنیده باشند.

وی با بیان اینکه بالاترین پست ایشان در هیات دولت بوده است، گفت: سوابق، شناخت ایشان از مسائل آموزش و پرورش، و برنامه‌هایی که در این مورد دارند باید بیشتر بیان شود تا این شناخت ایجاد شود، موفقت ایشان در گرو شناساندن بیشتر خودش به نمایندگان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز