خبرگزاری کار ایران

امیری در حاشیه جلسه هیئت دولت خبر داد؛

حضور رئیس‌جمهور در مجلس برای دفاع از وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و گردشگری

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۶۳۵

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از حضور روحانی در صحن علنی مجلس برای دفاع از وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و گردشگری خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسینعلی امیری در پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه رای اعتماد به گزینه‌های معرفی شده برای دو وزارتخانه آموزش و پرورش و گردشگری گفت: وقتی معرفی صورت می گیرد ظرف یک هفته جلسه علنی مجلس برای رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی برگزار می‌شود و دیروز که با هیئت رئیسه محترم مجلس صحبت کردیم، جلسه علنی مجلس برای رأی اعتماد به دو وزیر پیشنهادی ان‌شاءالله سه‌شنبه هفته آینده خواهد بود.

وی ادامه داد:  خود آقای رئیس‌جمهور برای معرفی و دفاع از برنامه‌های دو وزیر پیشنهادی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی حضور پیدا خواهند کرد. 

وی افزود: الان که در فرجه یک هفته‌ای هستیم با برنامه‌ریزی‌هایی که معاونت امور مجلس انجام داده، دو وزیر پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی و فراکسیون‌های سیاسی مجلس حضور دارند و صحبت و گفت‌وگو کرده و دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنند و اگر احیانا سوال‌هایی را نمایندگان داشته باشند پاسخ می‌دهند.  

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در شرایطی که ما در تحریم هستیم، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری می تواند در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال، مفید و موثر باشد. امروز صنعت گردشگری در دنیا بسیار حائز اهمیت است که با رای اعتماد بالای نمایندگان به آقای مونسان، قدم‌های قابل توجهی در جهت رونق اقتصادی و ارتقای سطح معیشت مردم برداشته شود.

وی افزود: همچنین در آستانه شروع سال تحصیلی جدید هستیم و باید هرچه سریعتر وزیر آموزش و پرورش مشخص شود تا معلمان و دانش‌آموزان سازماندهی شوند که امیدواریم روز سه شنبه هفته آینده مجدداً شاهد نقطه عطف دیگری برای همکاری‌های مجلس شورای اسلامی و دولت باشیم و این دو وزیر پیشنهادی رای بالایی از مجلس بگیرند.

وی ادامه داد: هر دو وزیر پیشنهادی با نمایندگان مجلس جلسات و گفتگوهایی از روز گذشته داشته‌اند و تاکنون استقبال از آنان بسیار خوب است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا رئیس جمهور برای این دو وزارتخانه کاندیدای خانم معرفی نکرد، گفت: برای رئیس جمهور واقعاً جنسیت مطرح نیست بلکه وی با بررسی هایی که انجام می دهد باید ببیند که چه کسی می تواند در اجرای برنامه های دولت توفیق داشته باشد و بنابراین در بررسی‌هایی که انجام شد، به این دو گزینه رسید اما به هیچ وجه بحث جنسیت برای وی مطرح نبود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز