خبرگزاری کار ایران

آرین‌منش:

هیچ جنگی بدون مذاکره به صلح نمی‌انجامد

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۵۷۹

یک فعال سیاسی در یادداشتی که در اختیار ایلنا قرار داد به مباحثی که این روزها در فضای رسانه‌ای کشور پیرامون طرح دوگانه مذاکره و یا مقاومت در برابر آمریکا و هم پیمانانش برای برون رفت از شرایط سیاسی و اقتصادی بوجود آمده و تحرکاتی که ظریف در رایزنی با کشورهای تاثیر گذار آغاز کرده است، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایلنا، متن یادداشت جواد آرینمنش به شرح زیر است:

اساسا طرح دوگانه مذاکره یا مقاومت را بحثی انحرافی می‌دانم چرا که مذاکره و مقاومت در کنار یکدیگر معنا پیدا می‌کنند و مکمل یکدیگرند نه در مقابل و متضاد با یکدیگر. هیچ مقاومتی بدون مذاکره به نتیجه نمی‌رسد و هیچ جنگی بی‌مذاکره به صلح نمی‌انجامد.

وزارت امور خارجه رسالت دیپلماسی و مذاکره را بر عهده دارد و می‌بایست از مواضع و حقوق و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی در جهان دفاع کند و رسالت وزارت دفاع و نیروهای مسلح در کنار ملت تقویت بنیه دفاعی و مقاومت در برابر زیاده خواهی‌ها و زورگویی‌های دشمنان است. 

اینکه در چه زمانی کدام استراتژی باید در اولویت قرار گیرد، نهادهای ذیربط نظیر شورای عالی دفاع و شورای عالی امنیت ملی و رهبری تصمیم می‌گیرند، لکن اصل مذاکره و رایزنی و دیپلماسی فعال را که این روزها از سوی آقای ظریف شاهدیم، نباید نفی کرد.

بنابراین آنچه که این روزها شاهدیم که عده‌ای دوگانه جنگ یا مقاومت، جنگ یا صلح و مقاومت یا تسلیم را در فضای رسانه‌ای مطرح می‌کنند به نظر من بحث انحرافی است؛ چراکه مقاومت و مذاکره بال‌های پرنده‌ای هستند که در کنار یکدیگر می‌توانند ما را به اهداف نزدیک کنند. 

اگر چه آمریکا در تحقق اهداف خود در زمین‌گیر کردن جمهوری اسلامی ناکام بوده و در دخالت‌های منطقه‌ای در سوریه، در عراق، در ترکیه، در یمن، در افغانستان و در رابطه با مسائلی مثل توقیف نفتکش‌ها با شکست مواجه بوده اما هرگز نمی‌توان تاثیر تحریم‌ها را بر اقتصاد ایران و معیشت مردم نادیده گرفت و امروز که ایران دست بالا را دارد فرصت مناسبی برای مذاکره و برون رفت از چالش‌های پیش رو است و هرگز نباید اصل مذاکره با قدرت‌های بزرگ جهانی و منطقه‌ای را نفی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز