خبرگزاری کار ایران

نوروزی در گفت‌وگو با ایلنا:

مونسان با عملکرد خوبش در حوزه میراث فرهنگی باید به احیای بوم‌گردی بپردازد/ وزیر آموزش و پرورش مراکز غیر انتفاعی قارچ‌گونه را کنترل کند

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۲۴۲

یک نماینده مجلس گفت: علی اصغر مونسان عملکرد خوبی در سازمان میراث فرهنگی داشته است و او از سوی مجلس رأی خواهد آورد.

حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره معرفی علی‌اصغر مونسان از سوی رئیس‌جمهور به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: آقای مونسان رأی می‌آورند. ایشان در گذشته در سازمان میراث فرهنگی بوده و معتقدم کارش را نسبت به دیگر سازمان‌ها که زیر نظر نهاد ریاست جمهوری هستند به خوبی می‌داند و تسلط دارد.

نماینده مردم رباط‌کریم ادامه داد:  میراث فرهنگی یک امر بسیار مهم است که باید هرچه زودتر احصا شود.

وی با بیان اینکه مونسان باید به محورهای مغفول‌مانده در سازمان میراث فرهنگی توجه بیشتری نشان دهد تا دوره وزارت خوبی داشته باشد، گفت: آقای مونسان باید بحث بوم‌گردی را تقویت کنند و آن را نشر دهد. او باید زمینه را آماده کند تا توریسم سالم به کشور ما بیاید.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به اینکه کشور ما یک کشور غنی در میراث فرهنگی است، گفت: مونسان باید توجه بیشتری به شعرا، فقها، عرفا و فلاسفه داشته باشد زیرا کشور ما یک تاریخ چندین هزار ساله مقطوع دارد که باید به آن توجه کنیم.

وی ادامه داد: در دل این تاریخ، سنگ‌نوشته، کاروانسرا و بناهای تاریخی زیادی وجود دارد که ما باید آنها را حفظ و مرمت کنیم. هنوز بسیاری از میراث فرهنگی ما زیر زمین است که باید کاوش شود و یا بسیاری از بناهای تاریخی در حال از بین رفتن است که باید آنها را مرمت و نگهداری کنیم.

نوروزی ادامه داد: آقای مونسان باید بوم‌گردی را در روستاها و شهرها تقویت کند و معتقدم ایشان باید تلاش خود را روی این مسئله بگذارد که صنایع دستی ما مانند سنگ‌تراشی و عقیق‌تراشی و یا دوخت لباس‌های قدیمی و محلی را تقویت کنند زیرا با این کار هم اشتغال زیاد می‌شود و از طریقش می‌توانیم توریسم جذب کنیم.

وی گفت: آقای مونسان در حوزه میراث فرهنگی عملکرد خوبی داشته که فکر می‌کنم همین امر باعث شود که از سوی مجلس رأی بیاورد.

نوروزی درباره معرفی محسن حاجی میرزایی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پروش، عنوان کرد: حاجی میرزایی در هیأت دولت حضور دارد و در گذشته هم ارتباط مستمر و ممتدی با وزارت آموزش و پرورش داشته است، بنابراین معتقدم جایگاهی دارد که مجلس نسبت به آن نگران نیست و می‌تواند رای بیاورد.

وی ادامه داد: ما دنبال وزیری هستیم که اصل قانون اساسی را مبنی بر آموزش و پرورش رایگان دنبال کند وزیر آموزش و پرورش باید مراکز غیر انتفاعی قارچ‌گونه و غیر قابل کنترل را مدیریت کند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اسلامی ادامه داد: وزیر آموزش و پروش باید به معلمان و دانش‌آموزان توجه داشته باشد. نزدیک مهر هستیم در حالی که صد هزار معلم کم داریم و باید هرچه زودتر قانونی را که نسبت به حق‌التدریسی‌ها و در اختیار گرفتن نهضتی‌ها به تصویب رساندیم بدون شرط و شروطی اجرایی کنند.

وی تاکید کرد:  معلمانی در نهضت سوادآموزی وجود دارند که سابقه ۱۵ سال کار و تسلط دارند. این افراد آموزش دیده هستند. فکر می‌کنم حاجی میرزایی رأی خواهد آورد اما باید بر این مسائل که گفته شد دقت داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز