خبرگزاری کار ایران

در کمیسیون زیربنایی و تولیدی دبیرخانه مجمع برگزار شد؛

نشست تخصصی پروژه تحقیقاتی ارزیابی راهبردی سیاست­‌های کلی کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۷۹۱

چهارمین نشست تخصصی ارائه پروژه تحقیقاتی ارزیابی راهبردی سیاست­های کلی کشاورزی با حضور رییس کمیسیون زیربنایی و تولیدی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، رؤسا و دبیران کمیته‌های تخصصی مربوطه و مجری طرح برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست که توسط کمیته کشاورزی، آب و منابع طبیعی برگزار شد، مجری طرح در راستای ارزیابی این بند نخست جایگاه قانونی سیاست کلی با سایر قوانین و سیاست‌های کلان مرتبط کشور و سیرتحولات و پیامدهای قانون‌گذاری در زمینه امور زمین و نظام‌های بهره‌برداری را در بازه زمانی قبل و بعد از انقلاب اسلامی بیان نمود.

در این نشست ضمن ارائه گزارش مطالعات و بررسی­های انجام شده پیرامون میزان تحقق سیاست سوم از سیاست­های کلی کشاورزی با عبارت «اصلاح ساختار و نظام بهره‌برداری بخش کشاورزی با تشویق کشاورزان به رعایت اندازه‌های فنی‌– اقتصادی واحدهای تولیدی متناسب با نوع فعالیت و شرایط مختلف اجتماعی، اقتصادی و اقلیمی کشور و تأکید بر جهت‌گیری حمایتی دولت از این سیاست‌ها بویژه در واگذاری منابع آب و خاک» توسط مجری؛ سئوالات، ابهامات و نظرات موافق، مخالف و نقطه نظرات کارشناسی مدعوین مطرح و به ضرورت بازنگری قانونی، ارجعیت حاکمیت قانون و ایجاد عظم ملی و مردمی در جهت جلوگیری از "خرد شدن اراضی کشاورزی" به عنوان اصلی­­ترین بستر تثبیت توسعه پایدار کشاورزی تأکید ویژه شد.

در نهایت رئیس کمیسیون زیربنایی و تولیدی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، به بیان ملاحظاتی در خصوص ضرورت "بازنگری سیاست­های کلی کشاورزی" از منظر محتوایی و اجرایی پرداختند. بر این اساس در این نشست مقرر شد ارائه کننده پروژه تحقیقاتی «ارزیابی راهبردی سیاست­های کلی کشاورزی» ضمن رعایت و توجه به نقطه نظرات کارشناسی طرح شده در این نشست در گزارشی جامع و مجزا به "تحلیل ریشه‌­های عدم تحقق سیاست­های کلی کشاورزی و مقایسه تطبیقی تجارب مثبت سایر کشورها" اقدام نماید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز