خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان؛

حق‌العمل کار می‌تواند کالای فاسد شدنی را با اطلاع دادستانی به فروش برساند

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۷۶۳

نمایندگان مجلس تصویب کردند که حق العمل کار می‌تواند در صورتی که منافع آمر ایجاب کند کالای فاسد شدنی را با اطلاع دادستان محل استقرار کالا یا نماینده او بفروشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا،نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، ۴ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه قانون تجارت که از سوی شورای نگهبان به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شده بود، با ماده (۷۱) آن با ۱۴۱ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

 در ماده ۷۱ آمده است: اگر کالایی که به منظور فروش برای حق العمل کار ارسال می شود دارای عیوب ظاهری باشد، حق العمل کار باید برای حفظ حق رجوع آمر به متصدی حمل ونقل و تعیین میزان خسارت، اقدامات لازم را انجام دهد و به نحو مقتضی کالا را محافظت و آمر را از اقدامات خود آگاه کند. در غیر این صورت مسؤول خسارت ناشی از این تقصیر است.

همچنین نمایندگان با ماده ۷۲ این لایحه نیز با ۱۳۸ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

 در ماده ۷۲ آمده است: اگر فروش کالایی که برای حق‌العمل کار ارسال می‌گردد ممکن نشود و با آمر از إذن فروش رجوع کند و کالا را بیش از حد متعارف نزد حق العمل کار بگذارد، وی می تواند آن را از طریق مؤسسه حراجی بفروشد.

همچنین نمایندگان با ماده ۷۳ این لایحه نیز با ۱۳۰ رأی موافق، یک رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۲نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

 در ماده ۷۳ آمده است: در هر صورت، چنانچه بیم فساد سریع کالایی رود که به منظور فروش برای حق العمل کار ارسال شده است، حق العمل کار می تواند و در صورتی که منافع آمر ایجاب کند مکلف است کالا را با اطلاع دادستان محل استقرار کالا یا نماینده او بفروشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز